Asiakkaan kommentti
"Suoraviivaista, nopeaa ja pätevää palvelua. Olemme tyytyväisiä."
(Lasse Huuhka, markkinointipäällikkö)
Asiakkaalle tehty:
- WordPress-verkkosivut
- Graafinen suunnittelu
- Sisällöntuotantoa, mm. opas ja yritysviesti
Jos teemme WordPress-verkkosivustonne, saat meiltä seuraavat hintaan sidotut takuut:
Takuilla on selvä hintavaste (erittely hintatarjouksessa). Löydät palvelumme hinnat seuraavan vertailun alta.
Katso alta vertailu: palvelumme verrattuna yleisiin WP-toteutuksiin. Taulukon alla hinnasto ja tieto integrointipalveluistamme.
YLEINEN KÄYTÄNTÖ | TULOSTIEN WP-PALVELU |
TUKI Tukimail, jonne ongelma lähetettävä | TUKI Yksi yhteyshenkilö, jolle voi myös soittaa |
TUKIMENETTELY Ticket | TUKIMENETTELY Nopea henkilökohtainen vastaus. |
PERUSTA WordPressin valmisteema-rakenne tai muu valmisratkaisu | ASENNUS/PERUSTA Ei valmisteemaa – alusta saakka teille ohjelmoitu sivusto Syyt:
|
SISÄLLÖN HALLINTA Valmisteeman visuaalinen editori, jolla säädetään itse tyylit ja asettelu (usein hidasta). Eri päätelaitteilla ja selaimilla toimivuus toisinaan epävarmaa. | SISÄLLÖN HALLINTA Tekstin ja kuvien pudotus riittää – järjestelmä ”taittaa” ulkoasun oikein ja eri päätelaitteilla toimivaksi. Lisäksi tehty alusta asti juuri teidän päivitystarpeenne erityispiirteiden mukaiseksi ja selkeäksi. |
WP:n LISÄOSAT ELI PLUGINIT Ilmaiset pluginit tai vakiovalikoima työkaluja. | WP:n LISÄOSAT ELI PLUGINIT Varmistetut, maksulliset pluginit ja lisäosat, joissa kaikissa taustalla vahva kehitys. Manuaalinen tai puoliautomaattinen pluginien päivitys (varmistettu toimivuus). |
PLUGINIEN TIETOTURVA Ei seurantaa | PLUGINIEN TIETOTURVA Oma valvonta. Varmistetut lisäosat, esim. sivustoa valvomassa WP:n paras tietoturvaplugin (maksullinen lisenssiversio, sisältyy pakettiin). |
GOOGLE-RANKING (SEO) Ei takuuta | GOOGLE-RANKING (SEO) Takuu sijoitusten noususta, jos teemme sisällön. Lisäksi raportti avainsanastonne tilanteen kehityksestä toiveenne mukaan: 1 x vko tai 1 x kk. |
TEKSTIT (SEO-COPYWRITER) Toisinaan | TEKSTIT (SEO-COPYWRITER) Takuu laadusta ja Googlen kriteerien huomioinnista, jos kirjoitamme sivuston tekstit. Valmista, kun olette tyytyväisiä. |
ULKOASU Kyllä | ULKOASU Kyllä. |
NOPEA SISÄLLÖN PÄIVITYSTUKI Toisinaan | NOPEA SISÄLLÖN PÄIVITYSTUKI Kyllä |
KONVERSIOSEURANTA Ei | KONVERSIOSEURANTA Laajassa yhteistyössä jatkuva seuranta ja reagointi muutostarpeissa. |
PAGESPEED Ei takuuta | PAGESPEED Takuu parannuksesta (min. mobiili/desktop: 75/90) |
PALVELIN Kyllä | PALVELIN Huippunopea WordPress Webhotelli: XetNET Forte |
Esimerkkejä tekemistämme WordPress-sivuston integroinneista:
SaaS-sopimus jatkuu määräaikaisena 36 kuukauden ajan ja sen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. Jos haluat irtisanoa sopimuksen aiemmin, maksatte vain sivuston toteutustyön kustannusosan loppuajalta (järjestelmä- ja ylläpitokustannuksia ei tässä tapauksessa veloiteta – selkeä erittely hintatarjouksessa).
Seuraavissa jatkoteksteissä (1–8) kerromme, kuinka sivuston teho (esim. liidien saaminen) maksimoidaan WordPress-sivustolla. Jos olet kiinnostunut markkinoinnin automaatioista tehokkaasta sähköpostimarkkinoinnista, löydät tietoa sivultamme: ActiveCampaign-osaaja.
WordPress-palvelumme perustuu yli 20 vuoden kokemukseen ja satoihin tehtyihin sivustoihin.
Toteutustyöhön tavallisesti sisältyvät osiot:
Palvelin, ylläpitopalvelu ja tietoturva (sis. SaaS-palvelu)
Optio:
Kysy lisätietoja tai hintaa omasta uudistuksestanne, saat nopeasti tarjouksen.
Ensimmäinen uuden WP-sivuston ratkaiseva elementti on SEO-sisällöntuotannon onnistuminen.
Tärkeintä on ensin valita oikeat avainsanat, jotka tuovat haluttuja kävijöitä sivuille. On tiedettävä, mitä hakufraaseja mahdolliset asiakkaanne käyttävät ja paljonko volyymia ne toisivat sivuillenne, jos sijoittuisitte niillä kärkisijoille.
Hyvä Google-löydettävyys ei tuo kysyntää, jos avainsanasto on väärä
Tärkeää on paitsi sanan kuvaavuus, myös sen käyttömäärä – kuinka monta hakua kuukaudessa asiakkaat todellisuudessa tekevät avainsanalla Googlesta?
Erinomainen sana, jolla tehdään alle 10 hakua kuukaudessa, ei voi tuoda suurta asiakasmäärää sivuillenne.
Monen yrityksen nyt erinomaisena pitämä löydettävyys perustuu harhaan. Googlen ykkössijoja on saavutettu avainsanoilla, joita käyttää todellisuudessa hyvin harva mahdollinen asiakas palvelua hakiessaan.
Useimmat yritykset jäävät toimialansa suuren volyymin sanastoilla kauas Googlen ensimmäisistä hakusivuista.
Ja useimmiten vain volyymilla ja ykkössivulla on merkitystä, jos haetaan varteenotettavaa määrää uusia, potentiaalisia ostajia sivuille hakulöydettävyyden kautta.
Mitä hakusanoja sinun asiakkaasi käyttävät Googlessa?
Tulotiellä on erinomaiset SEO-ohjelmistot tuottavan avainsanaston valintaan.
Saat tiedon, millä sektorinne avainsanoilla tehdään eniten hakuja Googlesta kohdemarkkina-alueellanne (esim. tärkeimmät vientialueet maakunnan/osavaltion tarkkuudella). Tämän tiedon avulla voidaan tavoitella suuria potentiaalisia asiakasmassoja.
Näemme SEO-työkaluillamme myös esimerkiksi sen, mitkä elementit ovat nostaneet kilpailijat teitä korkeammalle. Tämän tiedon avulla sivustollanne voidaan tehdä täsmälleen oikeita muutoksia nousunne eteen.
Saatte Google-sijoitustenne noususta myös ennusteen asiakastuotosta. Lisäksi käytämme Googlen omia työkaluja, joista voidaan todentaa mm. historia.
SEO-sisällöntuotanto on vahva erikoisalamme.
Toinen tärkeä vaihe kysynnällenne on WordPress-sivuston rakenne, jossa on huomioitava avainsanastonne ja Googlen hakubottien logiikka, sillä pelkät jälkikäteen tehdyt sisältötoimenpiteet eivät yksin riitä hyviin hakusijoituksiin.
Tärkeimpien avainsanojen tulisi näkyä sivuston valikossa ja url-osoitteissa – ei vain otsikoissa, teksteissä, kuvainfoissa, titleissä ja descriptioneissa. Myös sivun sisäisten linkitysten on tuettava avainsivujen löydettävyyttä.
Kolmas tehokkaan WordPress-sivuston avainosa on tekninen toteutus. Tekninen toteutustapa on kriittinen etenkin Google-löydettävyydelle tärkeän sivun latautumisnopeuden (Pagespeed) kannalta.
Jos WordPress-verkkosivut on rakennettu hitaiksi, nopea palvelinkaan ei nosta ”Pagespeed-nopeutta” kovin korkealle. Ja Pagespeed on yksi tärkeä kriteeri, jolla Google määrittää sivuston sijoitusta.
Teknisesti hyvin tehty, kevyt sivusto saavuttaa korkeat Pagespeed-arvot edulliseenkin web-hotelliin sijoitettuna.
Useimpien yritysten WordPress-sivustot on kuitenkin rakennettu eri toimijoiden tekemien teemaliitännäisten työkaluilla.
Lisää teemaliitännäisten (esim. Divi) haitallisuudesta seuraavassa kappaleessa
WordPress-sivuston teemarakentajilla (esim. Divi) on helppo rakentaa kokonaisuus, jossa on paljon ominaisuuksia. Se on yksi myös syy WordPress-sivuntekijöiden suureen määrään.
Teemarakentajat kuitenkin tekevät sivuista ajan mittaan hitaat, sillä ne tuottavat sivuille paljon turhaa koodia (esim. ylisuuria CSS-tiedostoja).
Meidän näkökulmastamme teemarakentajat ovat All Inclusive -halpamarketeja. Niistä saa miltei millaisen toiminnallisen kokonaisuuden ilmaiseksi tai halvalla ja näennäisen helposti, mutta helppokäyttöisyyttä ja pitkäikäisyyttä (ehjänä) on turha odottaa.
Emme käytä teemarakentajia. Muokkaamme WordPress-verkkosivut täsmälleen asiakkaan tarpeen mukaiseksi, nopeaksi, varmaksi ja helpoksi kokonaisuudeksi, jota voi laajentaa ilman tietoturvaltaan riskialttiita ja sivustoa hidastavia liitännäisiä.
Sisällön päivittäjälle tärkeintä on päivittämisen helppous. Sisältötekstien ja kuvien päivittämisen on sujuttava hetkessä ja taiton pysyttävä varmasti ehjänä. Se on toteutustapamme yksi etu.
Lisäksi itse WordPressin, ohjelmointikielen, tietokannan, palvelimen ja liitännäisten päivityksistä on huolehdittava jatkuvasti, kuten SaaS-palvelussamme tehdään.
Vanhentuneet ohjelmistoversiot ovat tietoturvariski ja johtavat hakusijoitusten romahtamiseen, mikäli Google havaitsee haittaohjelman sivustolla.
Neljäntenä tärkeänä osana sivustolle on hankittava ulkoisia linkkejä, jotka kertovat Googlelle, että olette toimialanne luotettu asiantuntija, joka tarjoaa tiedon hakijalle niin hyvää tietoa, että sivuillenne halutaan ohjata myös muilta sivulta.
Ulkoisella linkillä tarkoitamme esimerkiksi hakemistosta tai kumppaniyritystenne sivuilta teidän sivuillenne ohjaavaa linkkiä, siis linkkiänne ko. sivuilla. Ne ovat useimmiten heikoiten huomioitu elementti yritysten SEO-kilpailussa.
Pelkkä määrä ei ratkaise, sillä Google antaa linkeille erilaiset arvot. Se on myös rankaissut sijoituspudotuksilla yrityksiä, jotka käyttävät teennäisiä menetelmiä linkkien saanniksi (esim. ”linkkifarmit”) hakusijoituksia nostaakseen. Hakemistotkaan eivät keskimäärin saa hyvää linkkiarvoa.
Siksi asiakkaammekin voi auttaa asiassa. Hyvät toimialakohtaiset ja aitojen kumppaniyritysten sivuilta asiakkaamme sivuille saadut linkit ovat arvokkaita.
Myös linkkisanan sisältö on tärkeä. Yrityksen nimi on yleisin linkin sisältö, mutta tehokkaammin Google-sijoituksianne auttaa etusivunne sijaan suoraan kohdesivulle ohjaava, jonka informaatio sisältää avainsanan.
Edellisten kappaleiden sanoma yhdessä lauseessa: uudella sivustollanne sisällön, rakenteen, teknisen toteutuksen ja linkitysten on oltava paremmassa kunnossa kuin kilpailijoillanne, jotta voitte sijoittua Googlen hakutuloksissa kilpailijoitanne korkeammalle, kun potentiaalinen asiakas etsii tarjoamaanne palvelua tai tuotetta.
Parasta on, että samat kriteerit palvelevat asiakastanne.
Teidän kannaltanne kyse on tietenkin siitä, saatteko verkkosivuilla lisää myyntiä vai ette. Yhden tai osa-alueen osaaminen eri enää riitä, kilpailu on kiristynyt.
Palvelin (sisältyy SaaS-palveluun)
Suosittelemme alustaksi tehokasta WP-palvelinta, jonka nopeus on 3 x tavalliseen web-hotelliin verrattuna. Kumppanimme Xetnetillä WP-palvelinten hinnat alkaen 13 e/kk. Hinnat sisältävät 24/7-palvelintuen.
KEHITYSPALVELUT – VAIHTOEHDOT
1. Huolenpito: 69 e/kk (sisältyy SaaS-palveluun)
2. SEO-kehitys 190 e/kk
– huolenpito-palvelun sisältö ja lisäksi:
3. Sales Fellow -konversiokehitys alk. 590 e/kk
Sitoudumme kehittämään tuloksianne jatkuvasti ja toimimaan tukiyksikkönäsi. Otamme tulosvastuun kanssasi sovituista osista. Tulosten saavuttaminen voidaan sitoa hintaan, jolloin sovittu perushinta laskee tai nousee teille aikaansaamiemme tulosten mukaan.
Sisältö: edellisten palvelujen sisältö ja lisäksi:
Sisältöjen päivitystukipalvelu erillistilauksina
Voitte päivittää sisältöjä juuri tarpeenne mukaiseksi muokkaamallamme WP:n ylläpitotyökalulla erittäin helposti. Jos ette halua tilata em. paketteja, mutta haluatte ulkoistaa sisältöpäivitykset, tarjoamme täyden palvelun:
Tulosmittarit:
Sivujenne kävijämäärästä laskettava toteutumien (esim. yhteydenottojen) prosentti on selkeä mittari, joka kertoo työssä onnistumisesta, vaikka kävijämäärä vaihteleekin.
Kun kertyvästä datasta nähdään, mikä sisältö tai aktivointi toimii ja mikä ei, konversiota voidaan kehittää yhä tuloksellisemmaksi. Tätä työtä kutsutaan konversio-optimoinniksi (CRO).
Työn tulos voi yllättää. Jos sivustolla vierailee esimerkiksi muutama tuhat kävijää kuukaudessa ja konversiota voidaan kasvattaa parikin prosenttia, puhutaan 50-100 uudesta yhteydenotosta, liidistä tai tilauksesta kuukaudessa.
Palvelu asiakkaille, jotka haluavat mahdollisimman tietoturvallisen ja entistäkin nopeamman WordPress-sivuston.
Tämäkin palvelinratkaisu on kustannustehokas.
WordPress rakennetaan ja toimii eri palvelimella kuin julkinen sivusto. Käytännössä WordPressiin tehtyjen muutosten jälkeen julkiselle alustalle siirretään aina ”staattinen” html-sivuversio, joka toimii kuten tavanomainen verkkosivusto. Näin WordPress säilyy suojatulla palvelimella.
Ratkaisu toimii erinomaisesti tavanomaisille verkkosivuille, mutta ei dynaamisille verkkokaupoille.
Lisäksi julkinen verkkosivusto voidaan näyttää internetissä CDN-palvelun kautta. Tämä nopeuttaa sivuston latautumista ympäri maailmaa. Ratkaisu toimii hyvin kansainvälisesti operoiville yrityksille.
Jos olet teknisesti orientoitunut lukija, sinulle kertonevat lisää seuraavat termit: Docker-palvelin, LSCache-teknologian palvelintason välimuisti ja CloudFlare.
Tämän palvelun alustaksi suosittelemme kumppanimme Xetnetin ratkaisuja
Kaikilla eri osa-alueiden tekijöillä on yli 10 vuoden kokemus erikoisalaltaan ja verkkosivustojen toteutuksista.
Saat meiltä korkealaatuisen, vastuullisen toteutuksen ja tuen. Jokainen tekijä kantaa henkilökohtaisesti myös yrittäjävastuuta, joka näkyy asiakkaan onnistumisen tärkeyden ymmärtämisenä.