Mediatiedotuspalvelu

Tiedotuspalvelu

 


Suurinta osaa yritysten mediatiedotteista ei julkaista yhdessäkään toimituksellisessa mediassa.  

Se ei tarkoita, etteikö uutiskynnyksiä voisi ylittää. Tähän mennessä jokainen toteuttamamme mediatiedotus on saavuttanut julkaisutavoitteensa. Katso case-esimerkit.

Voisimmeko auttaa sinua? Kysy lisää.

 

 

Nopea tiedotuspalvelu 

Kokonaispalvelu tai tarvitsemanne osat:

  • haastattelut
  • tiedotteen kirjoittaminen ja kuvitus (tai tarkastus)
  • jakelu toimittajille ja blogisteille STT Infolla tai ePressillä
  • julkaisuseuranta.

Kysy lisää tai pyydä tarjous! Saat halutessasi tietoa myös uutisarvonne kasvattamisesta ja kansainvälisestä tiedotuksesta.

Mediajulkisuuden lisääminen

Jatkuva yhteistyö:

  • uutisarvonne kasvattaminen
  • mediatiedotuksenne strategia
  • sisällöt ja jakelut eri kanaviin aikataulutuksineen
  • vaikutusten mittaus ja päätelmät tulosten parantamiseksi.

Kysy lisää. Järjestämme myös tiedotustilaisuuksia. Optio: inbound-sisällöistänne huolehtiminen.



”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy



”Tulostie on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

Yritysten ja median välillä näkemysten ristiriita

 Yrityksen uutinen ei ole medialle uutinen. Vain äärimmäisen harvan yrityksen uudet tuotteet tai toiminnan muutokset ylittävät uutiskynnykset. Tietoa tilanteen syistä:

Yritysten mediatiedottajien ja toimittajien välillä on liian usein näkemysten ristiriita. MyNewsDeskin uskottavan otannan tutkimus täsmensi vastakkainasettelun alkuvuonna 2018 prosenteiksi: 80 % yritysten PR-ihmisistä, esimerkiksi tiedottajista, ajatteli että heidän edustamansa brändi on toimittajien mielestä luotettava tiedon lähde. Journalisteista taas 55 % koki, että yritysten PR-ammattilaiset yrittävät aina myydä jotain (jatkuu…lue koko artikkeli).”

Avain uutiskynnysten ylitykseen on yritystä suurempi ja kiinnostavampi aihekokonaisuus. Jos asia koskettaa suurta osaa median lukijoista, se voi kiinnostaa myös uutistoimitusta. Yrityksen perustoiminta ei tähän riitä.

Uutista ei voi tehdä tyhjästä, mutta monesti uutisarvo on jo lähellä yritystä. Me käytämme uutisarvon kartoitukseen omaa, tehonsa todistannutta  viitekehys-malliamme,

Uutisarvoisen aiheen lisäksi tarvitaan toimitusta kiinnostava näkökulma ja uutiselle ominainen sisältö. Myös tiedotteen yksityiskohdat, erityisesti otsikko, uutiskärjissä onnistuminen, tekstin tyyli, kuva-aineisto sekä jakelutapa ja -aika ratkaisevat, onko tiedotteella mahdollisuus ylittää uutiskynnykset. Uuden uutisajattelun myötä myös yrityksen muun viestinnän kiinnostavuus yleensä kasvaa. 

Rautainen kokemus yritysten mediatiedotuksesta

Palvelumme pohjautuu pitkään kokemukseen sekä toimitustyöstä että yritysten tiedotuksesta eri kanavissa. Tulostien yrittäjä Sami Huhtala on entinen toimittaja, jolla on takanaan satoja yritysten tiedotusprojekteja. Samin kokemus sisältää myös suuryritysten mediatiedotustöitä ja digitaalisen liiketoiminnan johtamista.

 

Esimerkkejä tiedotustöistämme 2018–2019

Jokainen seuraavista tiedotteista saavutti  julkaisuja monissa maamme tärkeimmissä medioissa (merkittävimmät talous-, sanoma tai teknologialehdet). Toteutimme tiedotteet uutislähtökohtien terävöityksestä sisällön kirjoittamiseen ja jakeluun saakka. Kaikki asiakasyhteistyösuhteet jatkuvat tiedotuksen kehittämisellä edelleen.

VALMENNUS
Nordic Business Forum ja Sitomo tuovat Brenè Brownin valmennusmetodit Suomeen
(Asiakas: Sitomo

TEKNOLOGIA
Kotimainen kasvojentunnistus-teknologia lisää työmaiden turvallisuutta
   (Asiakas: Caracom Group)
Helsinki kokeilee jätehuollon digitalisoimista (Asiakas: Lehtovuori Oy)

HOITO
Jaksatko työtahtiasi eläkeikään? Laaja tutkimus todisti varhaisen tuen kriittisen merkityksen  (Asiakas: Pirte työterveys ja lääkärikeskus)
Yli 1500 potilaan seurantatutkimus – ikääntyminen ei vähennä tekonivelleikkauksen hyötyä
   (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)
Taneli Tenhovuori, 25, on vammaispalveluja uudistava sote-kasvuyrittäjä (
Asiakas: Suomen Avustajapalvelut)
Varsinaissuomalaisten potilaiden määrän nopea kasvu toi Tekonivelsairaala Coxan Turkuun (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)

KOULUTUS
Kuka hoitaa sinua, kun olet vanhus? Tampereella uusi avaus maahanmuuttajien koulutuksessa
   (Asiakas: Tampereen kesäyliopisto)

RAKENTAMINEN
Kosteus yhä rakentamisen terveysriski – Tampereella läpimurto langattomassa kosteusmittauksessa
   (Asiakas: Wiiste Oy)

VALMISTAVA TEOLLISUUS
Lehtovuoren älyroskiksista suurtilaus Ruotsista – lisää työpaikkoja Ylöjärvelle (Asiakas: Lehtovuori Oy)

Korkeasaaren älyroskikset syövät kaksi kertaa lajitovereitaan enemmän jätteitä (Asiakas: Lehtovuori Oy) 

Lisää esimerkkejä löydät uutisistamme.


Lue lisää:
Miksi media ei julkaise yrityksen tiedotetta? (blogi)
Kuinka tiedotustoiminnan uudistaminen vaikuttaa?
Uudet mahdollisuudet julkisuuden hankkimiseen
B2B-yrityksen inbound-markkinointi

 

Lähetä viesti - vastaamme nopeasti

15 + 9 =

Soita 050 512 2009 

Lepomäenkuja 1 b
33450 Siivikkala (Tampere)

Y-tunnus 2775770-8

Nopea tiedotuspalvelu luotettavalta kumppanilta.