Tiesitkö, että älylaitettasi on todennäköisesti testattu Espoossa valmistetulla laitteella? Unigraf Oy:n asiakkaita ovat nykyään kaikki merkittävät kulutuselektroniikan valmistajat.

 Jättiyhtiöt testaavat Unigraf Oy:n laitteilla tulossa olevia uutuuksiaan – älypuhelimia, tietokoneita, tabletteja, pelikonsoleita, televisioita ja virtuaalilaseja. Unigraf on sukupolven edellä markkinoita – yhtiö julkaisi mm. ensimmäisenä maailmassa joulukuussa 2016 USB-C -testilaitteen.

 

Unigraf_mediatiedotus

Unigrafin valmistama UCD-400 on Display Port 1.4 tyyppihyväksyntälaite, jolla voi testata 8K-videolähettimet, kuten tietokoneet ja pelikonsolit sekä vastaanottimet kuten TV:t ja monitorit.

Tulostie on toiminut Unigrafin tukena mediasuhteissa. Kauppalehti kertoo tänään yhtiön mielenkiintoisen tarinan. Unigraf irtautui aikanaan omaksi yhtiökseen jo vuonna 1990 KONE Oy:stä MBO-kaupalla. Vuosiin on mahtunut vuoria, laaksoja ja uusi nousu kolmen viime vuoden aikana.

Nousun salaisuus? Vastaus on terävä strategia ja sen onnistunut toteutus. Unigraf uudisti strategiansa täysin pari vuotta sitten. Mukana työssä olivat mm. toimitusjohtajana aloittanut Henri Muhonen ja professori Toivo Äijö, joka julkaisi viime vuonna vuorineuvos Lasse Kurkilahden kanssa tekemänsä tutkimuksen suomalaisten pörssiyhtiöiden strategioista.

Tuon tutkimuksen analyysi oli karu: kolmanneksella pörssiyhtiöistä ei ollut lainkaan strategiaa, ja 95 prosentilla yhtiöistä strategia arvioitiin keskinkertaiseksi, pinnalliseksi tai muuten huonoksi.

– Suomessa on sekoitettu suunnittelu ja strategia keskenään. Strategian ydin on se ylivoimainen
asiakashyöty, jolla voitetaan kilpailijat ja saadaan asiakas ostamaan vain meiltä, Toivo Äijö sanoo.

Tj. Henri Muhonen sanoo, että pienen yhtiön on oltava hyvin tarkkana mihin keskittyy. Hän kiteyttää hyvin, kuinka strategian toimivuus nähdään.

– Jos asiakas ostaa, strategia toimii. Kun asiakas ostaa toisenkin kerran, yritys on onnistunut lupauksensa
lunastamisessa, ja myös strategian toteutus on kunnossa.

Unigrafin toimitusjohtaja Henri Muhonen tapaa säännöllisesti suurasiakkaiden lisäksi jokaista yhtiön jälleenmyyjä. Kuva on Soulista, Muhosen Etelä-Korean myyntimatkalta. 

Unigraf valmistautuu parhaillaan hiljattain julkistetun videoyhteyksiä nopeuttavan DisplayPort 2.0 -standardin testilaitteen julkaisuun. Se mahdollistaa 16K-resoluution tai kaksi 8K-näyttöä samasta liitännästä, mikä muuttaa mm. virtuaalilasien maailmaa. Kauppoihin saakka nämä älylaitteet ehtivät ensi vuonna.

Sami Huhtala

 

 

 

Lähetä viesti - vastaamme nopeasti

11 + 8 =

Soita 050 512 2009 

Lepomäenkuja 1 b
33450 Siivikkala (Tampere)

Y-tunnus 2775770-8

Nopea tiedotuspalvelu luotettavalta kumppanilta.