Näin saatiin norppavedelle julkisuutta koko Suomessa

Näin saatiin norppavedelle julkisuutta koko Suomessa

Näin luotiin suomalaiselle lähdevedelle myönteistä mediajulkisuutta. Jutun julkaisivat viime viikon aikana mm. Kauppalehti, Talouselämä, Markkinointi & Mainonta, Maaseudun Tulevaisuus, Vastuullisuusuutiset ja 15 paikallislehteä suurimmista kaupungeistamme alkaen.

Uutisarvoinen aihe oli itse yrityksellä, lohjalaisella Bonne Juomat Oy:llä. Kiinnostavia aiheita oli oikeastaan liian paljon.

Tilanne ja ongelma on tuttu monelle yritykselle. Sisällöntuottajalla on käsissään lukuisia kiinnostavia aiheita, mutta missä niistä olisi riittävä uutisarvo, jotta tiedote ylittäisi uutiskynnykset?

Näin Bonnen kanssa toimittiin – ensin aihevalikoima:

  • Paljon tuotteita, mm. marja- ja hedelmätuotteet, uutuuksia mukana
  • Lähdevesi, jossa uutta kartonkipakkaus (ei kuitenkaan markkinoiden ensimmäinen)
  • Pakkauksessa tuttu saimannorpan kuva vuodelta 1974, tekijänä tunnettu graafikko, professori Erik Bruun
  • Oma lähde
  • Vientiä moneen maahan.

Kiinnostavia asioita, mutta ei yhtään uutista.

Uutinen löytyi Hongkongista, mutta miten Ville Haapasalo liittyi siihen?

Kärki löytyi pienemmästä vientimäärästä, uudesta päänavauksesta, Hongkongin viennin alkamisesta. Viennin yhteiskunnallinen tärkeys, Aasian kilpaillut markkinat ja suomalaisen lähdeveden konkreettinen läpimurto olivat yksi osa uutisarvoa. Muita uutista tukevia asioita olivat ympäristöystävällinen, muovin käyttöä vähentävä pakkaus ja itse viennin aloituksen ajankohtaisuus.

Tiedotteen pääkuvana oli toimitusjohtaja Väänäsen ja Ville Haapasalon vientimatka Novgorodiin, siis Venäjälle. Laatukaan ei ollut priimaa, mutta kuva oli tarkoitettu kiinnostuksen herättäjäksi. Korkealaatuisemmat kuvat olivat tiedotteen liitteinä.

Sami Huhtala

”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy

”Tulostien sisällöntuottaja-palvelu on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö
Katepal Oy

”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”

Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja
Wiiste Oy

”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”

Reijo Hult, toimitusjohtaja
Lingoneer Oy

”Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.”

Matti Väänänen, toimitusjohtaja
Bonne Juomat Oy