Yritysten mediatiedotus on vaativa laji. Tiedotteista hylätään toimituksissa yli 90 %. 

Tiedotuspalvelumme osaamisesta kertoo se, että jokainen asiakkaidemme aihe on ylittänyt uutiskynnyksen vuosina 2017-2019.

Olemme onnistuneet ylittämään uutiskynnyksen myös aiheilla, joita on tiedotettu tuloksetta jo aiemmin.

Onnistumisten takana ovat osaamisemme yritysten uutisarvon kasvattamisessa ja datatiedon hyödyntäminen.

Tiedotuspalvelumme käyttää tietoa mm. onnistuneiden tiedoteformaattien historiasta ja tulevasta uutisruuhkasta, jotta tiedote voidaan jakaa medioille oikeaan aikaan.

Suurin osa asiakkaistamme on julkisuudessa harvoin esiintyviä pk-yrityksiä, joilla on vain yhdestä viiteen tiedotettavaa aihetta vuodessa.

Tuollakin lähtökohdalla on mahdollista onnistua, kunhan uutisarvon kirkastamiseen keskitytään riittävän huolellisesti.

Asiakkaidemme kommentteja tiedotuspalvelustamme

Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.” Matti Väänänen, toimitusjohtaja, Bonne Juomat Oy

 

Tiedotuspalvelu_case_norppavesi

Löydät lisätietoa kuvan Bonne Juomat Oy:n norppavesi-casesta sivun lopusta. Aihetta oli jo tiedotettu tuloksetta aiemmin. Avullamme uutiskynnykset ylitettiin koko maassa.

“Tulostie on tuonut tiedottamiseemme uusia näkökulmia, joiden avulla olemme saaneet aiempaa enemmän palstatilaa kohdemedioissamme. Yhteistyö on ollut sujuvaa, ja työt on tehty aina äärimmäisen tunnollisesti ja sydämellä.”
Roope Tähkä, markkinointipäällikkö, Tekonivelsairaala Coxa

Olemme erikoistuneet juuri yritysten mediatiedotukseen.

Pitkä kokemus eri toimialoilla toimivien yritysten tiedotuksesta auttaa onnistumisessa.

Tähän mennessä tiedotuspalvelumme asiakkaiden saama media-arvo on ollut aina selvästi työkustannusta suurempi.

Tiedotettava aihe näkyvissä? Saat vinkit sitoumuksetta

Jos näemme, että aiheenne uutisarvo ei silti ole riittävä, kerromme sen rehellisesti.

Saat lisäksi tarjouksen mukana takuun. Kirjoitamme tiedotteen ensiluonnoksen omalla riskillämme.

Sitoudut pilottiin vasta hyväksyessäsi ehdottamamme uutiskärjet ja tiedoteluonnoksen.

Jos et vielä halua pyytää tarjousta tiedotuksesta, voit varata sitoumuksettoman, puhelimitse tehtävä alkukartoituksen (15 min). Saat samalla uutta tietoa suunnittelusi avuksi:

PYYDÄ YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS


Takuu ja case-esimerkki

Takuu

  • Kirjoitamme tiedotteen ensiluonnoksen omalla riskillämme. Sitoudut pilottiin vasta hyväksyessäsi ehdottamamme uutiskärjet ja tiedoteluonnoksen.
  • Jos hyväksymme yhdessä kanssasi tiedotuksessanne  käytettävät uutiskärjet ja esitystavan, voit valita projektikustannuksen vaihtoehtona onnistumisperusteisen hinnoittelun.
  • Tällöin maksat vain, jos tiedote julkaistaan toimituksellisissa medioissa.

Tiedotuspalvelun sisältö

  • Tärkein työosa on aiheenne uutisarvon terävöitys tai uuden uutisarvon löytäminen. Sen eteen eteen tehdään yleensä suurin työ, joka vaikuttaa myös hintaan (hintahaarukka 1200 – 2800 e). Hinta tarkentuu, kun lähtökohtanne selviävät meille.
  • Usein lopullinen tiedotteen kärki on eri kuin asiakkaamme aluksi ehdottama.
  • Lisäksi kirjoitamme tiedotteen parhaaseen uutisformaattiin, toteutamme mediajakelun optimaalisesti ajastettuna ja raportoimme, missä medioissa tiedote julkaistiin.
  • Kansainvälinen palvelumme tarjoaa lokalisoinnin 100 kielellä, toimialatäsmätyn jakelun kohdemaiden toimittajille ja uutismedioille sekä mediaseurannan.

Kotimaa – case norppavesi (7/2019)

Asiakkaidemme jokainen tiedote on ylittänyt uutiskynnyksen.

Suomessa eniten julkaisuja saavutti vuonna 2019  Bonne Juomat Oy:n tiedote.

Tiedotuspalvelu_case_norppavesi

Yritys oli jo aiemmin tiedottanut samasta aiheesta saavuttamatta yhtään mediajulkaisua.

Tulostien uutisarvotyön ja jakelun jälkeen tiedote  julkaistiin näyttävänä artikkelina kuvan kera:

  • 15 paikkakunnan paikallislehdissä (mm. Helsinki, Vantaa, Espoo, Tampere ja Turku)
  • Kauppalehdessä, Talouselämässä ja Markkinointi & Mainonnassa
  • Maaseudun Tulevaisuudessa, Vastuullisuusuutisissa ja muutamilla radiokanavilla.

 Mediatiedotuspalvelu_Case_Bonne_juomat

Voit lukea Bonnen mediatiedotteen työprosessista blogijutustamme.

Keskimäärin kuusi mediajulkaisua

Asiakkaidemme mediatiedotteet, joissa olemme vastanneet koko sisällöstä ja prosessista, ylittivät uutiskynnykset vuonna 2019 keskimäärin kuudessa toimituksellisessa mediassa.

Vähäisin määrä vuonna 2019 oli kaksi julkaisua. Mukaan ei lasketa automaattisesti tiedotteita julkaisevia palveluja.

Vuodesta 2017 alkaen jokaisen asiakkaamme jokainen tiedote on ylittänyt uutiskynnykset.

Tiedotteiden saama media-arvo on ollut 4000 – 50 000 euroa tiedotetta kohden.

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”
Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö, Katepal

PYYDÄ YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)


Julkaistuja tiedotteita, kokemus

ASIAKKAIDEMME TIEDOTTEITA TOIMIALOITTAIN

Asiakkaidemme jokainen tiedote on ylittänyt uutiskynnyksen. Tiedotteiden saama media-arvo on ollut 4000 – 50 000 euroa tiedotetta kohden.

TEKNOLOGIA

Kansainvälinen tiedotus 12/2019

New HDMI 2.1 8K Video Generator and Analyzer with Enhanced Gaming Features  (Asiakas: Unigraf)
– Tiedote jaeltiin USA:n, Korean, Taiwanin ja Japanin medioille kullakin kielellä sekä kohdennettuna wire-jakeluna että suorana sähköpostijakeluna teknologiatoimittajille, teknologiamedioille ja blogisteille.
– Ansaitun median julkaisuja runsaat 130 kpl

Kotimaan tiedotteita

16K-videoelektroniikan uusimmat testilaitteet kehitetään Espoossa (Asiakas: Unigraf)

Helsinki kokeilee jätehuollon digitalisoimista (Asiakas: Lehtovuori Oy)

Kotimainen kasvojentunnistus-teknologia lisää työmaiden turvallisuutta (Asiakas: Caracom Group)

HOITO

OECD-maiden vertailu – suomalaissairaala kansainvälistä kärkeä tekonivelleikkausten vaikuttavuudessa  (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)

Coxassa leikattiin 50 000:s nivel – nyt potilasdata auttaa Hollannin ja Ruotsin sairaaloita (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)

Tärkeimmät tekoniveltutkimukset nyt kaikkien saatavilla (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)

Varsinaissuomalaisten potilaiden määrän nopea kasvu toi Tekonivelsairaala Coxan Turkuun (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)

Jaksatko työtahtiasi eläkeikään? Laaja tutkimus todisti varhaisen tuen kriittisen merkityksen (Asiakas: Pirte työterveys ja lääkärikeskus)

Yli 1500 potilaan seurantatutkimus – ikääntyminen ei vähennä tekonivelleikkauksen hyötyä (Asiakas: Tekonivelsairaala Coxa)

Taneli Tenhovuori, 25, on vammaispalveluja uudistava sote-kasvuyrittäjä (Asiakas: Suomen Avustajapalvelut)

RAKENTAMINEN

Saunojen vientiprojekti: Euroopan suurin ikkunalasi asennettiin kuutiomökkiin Jerisjärvellä (Asiakas: Oma Sauna)

Kosteus yhä rakentamisen terveysriski – Tampereella läpimurto langattomassa kosteusmittauksessa (Asiakas: Wiiste Oy)

VALMISTAVA TEOLLISUUS

Katepal 70 v – uusi miljoonainvestointi käynnistyy Lempäälän tehtaalla maanantaina (Asiakas: Katepal Oy)

Helsingin iso älyroskisten kilpailutus ratkesi suomalaisvoittoon – lisää työpaikkoja Ylöjärvelle (Asiakas: Lehtovuori Oy)

Korkeasaaren älyroskikset syövät kaksi kertaa lajitovereitaan enemmän jätteitä (Asiakas: Lehtovuori Oy)

Lehtovuoren älyroskiksista suurtilaus Ruotsista – lisää työpaikkoja Ylöjärvelle (Asiakas: Lehtovuori Oy)

VALMENNUS JA KOULUTUS

Nordic Business Forum ja Sitomo tuovat Brenè Brownin valmennusmetodit Suomeen (Asiakas: Sitomo)

Kuka hoitaa sinua, kun olet vanhus? Tampereella uusi avaus maahanmuuttajien koulutuksessa (Asiakas: Tampereen kesäyliopisto)

”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja, Caracom Group Oy

PYYDÄ YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Ratkaisevia yksityiskohtia, jotka hallitsemme

  • Otsikon kolme ensimmäistä sanaa
  • Uutisarvon kasvattaminen yrityksen ulkopuolelta
  • Uutisen kaikkien kriteerien täyttyminen
  • Uutisruuhkan välttäminen (päivä, kellonaika)
  • Kansainvälinen tiedotus: kohdennus ja paras tiedotuskokonaisuus (wire-julkaisut vs. ansaittu näkyvyys)

Uutisarvo ratkaisee

Uutista ei voi tehdä tyhjästä, mutta monesti uutisarvo on jo lähellä yritystä. Me käytämme uutisarvon kartoitukseen tehonsa todistanutta viitekehysmalliamme.

Rautainen kokemus

Tiedotuspalvelumme pohjautuu pitkään kokemukseen toimitustyöstä, liiketoiminnasta ja yritysviestinnästä.

Tulostien yrittäjä Sami Huhtala on entinen toimittaja, jolla on takanaan satoja yritysten tiedotusprojekteja. Lisäksi Samin kokemus sisältää digiyrityksen toimitusjohtajauran ja kymmenien eri alojen yritysten mediatiedotustöitä.

Yritysten ja median välillä näkemysten ristiriita

”MyNewsDeskin uskottavan otannan tutkimus täsmensi vastakkainasettelun prosenteiksi: 80 % yritysten PR-ihmisistä ajatteli, että heidän edustamansa brändi on toimittajien mielestä luotettava tiedon lähde. Journalisteista taas 55 % koki, että yritysten PR-ammattilaiset yrittävät aina myydä jotakin (lue koko artikkelimme).”

” Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”
Reijo Hult, toimitusjohtaja, Lingoneer Oy

PYYDÄ YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)


Kansainvälinen tiedotus

Kansainvälinen tiedotus ja lokalisointi

Kansainvälinen esimerkki (12/2019)

New HDMI 2.1 8K Video Generator and Analyzer with Enhanced Gaming Features  (Asiakas: Unigraf)
– Tiedote jaeltiin USA:n, Korean, Taiwanin ja Japanin medioille kullakin kielellä
– Kanavat: tekonologiawire-palvelut ja suora  sähköpostijakelu teknologiatoimittajille, teknologiamedioille sekä blogisteille.
– Tulos: runsaat 140 kpl mediajulkaisua

Wire-jakelu vai aitoa ansaittua mediatilaa?

Kansainvälisessä tiedotuksessa tärkeitä yksityiskohtia ovat maakohtainen viestintäkulttuuri, tiedottaminen paikallisella kielellä, kielen virheettömyys, jakelun ajastus  ja wire-jakeluluiden sekä ansaitun median eron hahmottaminen.

On eri asia saada näkyvyyttä esimerkiksi aasialaisilla teknologiaan keskittyvillä wire-sivustoilla kuin jaella tiedote koreaksi suoraan korealaisen teknologiatoimittajan tai teknologiabloggarin sähköpostiin, ja saada sen jälkeen heidän muokkaamansa juttu julki korealaisessa toimituksellisessa mediassa tai suositulla blogipalstalla.

Kielenkäännöksistä vastaava kumppanimme Lingoneer Oy on käännöstoiminnalla mitattuna Suomen suurin yksityisessä suomalaisomistuksessa oleva käännöstoimisto.

Lingoneerilla on oma inhouse-kääntäjäosasto sekä yli 400 kansainvälisen kääntäjän verkosto.

Lingoneer tekee käännöksiä 100 kielelle, ja auttaa asiakkaitamme  myös muun viestinnän lokalisoinnissa.

Kansainvälisen tiedotuksen hinta on yhden maan tiedotuksessa Suomen tiedotuksen luokkaa, useamman maan toteutuksessa korkeampi. Kustannus riippuu myös toteutustavasta.

PYYDÄ YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

TURVALLINEN TIEDOTUSPILOTTI

  • Saat tarjouksen mukana konkreettisen takuun
  • Voit pyytää veloituksetta arviota aiheenne uutisarvosta
  • Kasvatamme uutisarvoanne ja optimoimme yksityiskohdat (mm. jakeluaika)
  • Suomessa STT-jakelu, kv-tiedotuspalvelussa globaali kumppani
  • Asiakkaidemme 2019 saama media-arvo 4000 e – 50 000 e / tiedote
  • Hinta 1200 e – 2800 e (Suomi, sis. uutisarvon terävöitys, tekstityö ja  mediaseuranta)

PYYDÄ YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Pyydä yhteydenotto tai tarjous

Tai soita 050 512 2009

Vastaamme lomakekyselyihin neljän tunnin kuluessa (arkisin kello 8–18). Tarjous sisältää takuun tiedotteen laadusta sekä onnistumisesta.


”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy

”Tulostien sisällöntuottaja-palvelu on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö
Katepal Oy

”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”

Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja
Wiiste Oy

”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”

Reijo Hult, toimitusjohtaja
Lingoneer Oy

”Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.”

Matti Väänänen, toimitusjohtaja
Bonne Juomat Oy