Kaunis teksti on täysin hyödytön, jos se ei saa asiakastasi toimimaan.

Meillä on tarvittava tieto ja kokemus siitä, millaiset tekstit myyvät. Parasta sisällöntuottaja-palvelussamme on, että data näyttää sinulle  tehon  nopeasti.

Esimerkki 1:
Case älyroskis ja Googlen etusivun haltuunotto

Suomen johtava ympäristökalusteiden valmistaja Lehtovuori Oy pohti pari vuotta sitten, millä sanalla uutta tuotetta  markkinoitaisiin.

Tuotenimi City Solar oli jo valittu. Nyt oli kyse yleisnimestä brändinimen rinnalle.

Tuotteessa oli monia etuja, joista saisi markkinointiin argumentteja.  CitySolar puristaa jätteet aurinkovoimalla pieneen tilaan ja ilmoittaa täyttymisestään jätehuoltoon.

Jätekuljetusten tarve ja päästöt vähenevät murto-osaan aiemmasta.

Pohdintaa yleisnimessä aiheutti se, että nykyään roskissa kyse on materiaalista, joka voidaan kierrättää, ei kerralla hylättävistä jätteistä.

Pääsyy oli kuitenkin roskis-sanan “imago”. Roskis ei kuvaa kovin hyvin huipputeknologiaa saati korkeaa laatua.

Mutta esimerkiksi puristava aurinkoenergia-jäteastia on vaikeasti hahmotettava, eikä anna pituudestaan huolimatta annan täysin selvää kuvaa siitä, mikä tuote oikeastaan on.

Olisiko mikään muu yleissana kuin roskis yhtä tehokas ja selkeä yhdeksi yleisnimeksi?

Pääsimme osallistumaan pohdintaan. Lehtovuori päätyi rohkeasti käyttämään materiaalinkeräysastian sijaan muotoja älyroskis ja älyroska-astia. Hyvä valinta.

Teemme Lehtovuoren mediatiedotusta. Nostimme älyroskis-sanan mediatiedotuksen kärkeen otsikoista alkaen.

Tulos:

Toistuvalla tiedotuksella on saavuttu paljon palstatilaa medioissa. Lisäksi Googlen ensimmäinen sivu on ollut jo pitkään Lehtovuoren hallussa näillä termeillä (älyroska-astia ja älyroskis).

Älyroskis on nyt siirtynyt yleiskieleen siinä määrin, että sillä tehdään jo melko  runsaasti Google-hakuja.

Se tuo kysyntää Lehtovuorelle, sillä osa lukijoista siirtyy lehtijutuista yhtiön tutkimaan tuotetta ja ottaa yhteyttä yritykseen Lehtovuoren verkkosivuille. (Verkkosivujen sisältöjen hakukoneoptimoinnista voit lukea esimerkistä 3.)

”Tekstityöt hoituvat nopeasti. Laatu ja vaikuttavuus ovat parantuneet. Olemme erittäin tyytyväisiä.”
Eero Ojanen, toimitusjohtaja, Lehtovuori Oy

Tällaiset onnistumiset sisällöntuotannossa ovat sisällöntuottajan ja asiakkaan välisen jatkuvan yhteistyön tulosta. Kun sisällöntuottaja tuntee yrityksen toiminnan, sisältöihin saadaan tehoa.

Jos haluat saada teksteillä lisää vaikutuksia, mikset testaisi palveluamme nyt? Se ei sido sinua tilaukseen.

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)
Palvelumme takuu tarkoittaa, että teemme luonnosvaiheen omalla riskillämme. Maksat hyväksymäsi lopputuloksesta.

“Tarvitsemme tarinan, sloganin ja verkkosivujen sisällön nopeasti”

Esimerkki 2:
Brändin kirkastus ja kaikki sisällöt kiiretyönä

Tuemme kasvojentunnistusteknologian kotimaisen kehittäjän CaraCom Group Oy:n viestintää jatkuvassa yhteistyössä.

Vuonna 2019 yritys päätti kirkastaa brändiään ja uudistaa viestintänsä sisältöjä laajasti.

Saimme tehtäväksemme laajan kokonaisuuden, johon sisältyivät mm. sloganin, yrityksen tarinan ja koko verkkosivujen sisällön uudistaminen.

Työ tehtiin tiiviissä aikataulussa, joka ei aina ole eduksi lopputulokselle.

Tulos:

  • Slogan: “Turvallisuudella on kasvot”.
  • SEO: Google-löydettävyys kasvojentunnistukseen liittyvillä, CaraComin asiakkaiden käyttämillä sanayhdistelmillä (kasvojentunnistuksen parina esim. ohjelmisto tai kamera) on hyvä.
  • Toteutimme Caracom Groupin verkkosivut, joilta näkyy myös tähän mennessä tehty tuotteistus.

”Arvostamme sitä, että teknologiaamme ja kehitykseemme paneudutaan kunnolla. Sisällöt tuottavat jatkuvasti tuloksia. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”
Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja, Caracom Group

Googlen ykkössija väärällä hakusanalla ei auta myyntiä

Esimerkki 3:
Tämän sivun sisällön hakukoneoptimointi

Palvelumme sisältää verkkosivujen hakukoneoptimointi-työt, joissa tärkeintä on avainsanaston faktapohjainen valinta ennen sisältötekstien uudistamista.

Faktapohjaisuus tarkoittaa tietoa siitä, mitä sanastoja yrityksen asiakas käyttää etsiessään palveluja Googlesta.

Googlen ykkössija ei tuo kysyntää, vaikka yrityksen mielestä sana olisi tärkeä – jos asiakkaat eivät hae sillä palvelua.

On ensiarvoisen tärkeää tietää, mitä hakutermejä suurin osa asiakkaista käyttää.

Tämän tiedon saantiin meillä on hyvä datalähde. Myös Googlen työkalut antavat auttavaa  tietoa.

Teemme verkkosisällöt siten, että oikeat avainsanat ovat sisällöntuottajan käytössä jo tekstien kirjoitustyön alussa.

Näin ne on helppo liittää luontevasti otsikoihin ja tekstin muihin elementteihin.

Lisäksi sanaston tekninen lisäys koodin tärkeimpiin kohtiin (title, description) on helppoa, kun tekstissä on huomioitu hakusanat oikein.

Tämän sivun tärkein hakusana on sisällöntuottaja. Sivu julkaistiin tammikuussa 2020. Tätä riviä kirjoitettaessa 11.1.2020 olimme nousseet sanalla Googlen viidennelle sivulle, joka ei auta vielä kysyntää.

Seuraamme tilannetta ja teemme työtä, jotta olemme sanalla Googlen ykkössivulla lähiaikoina.  Jos asia kiinnostaa sinua, voit tarkastaa live-tilanteen tästä.

Jos törmäät jonkin ajan kuluttua mainokseemme muilla sivuilla, se johtuu siitä, että yhdistämme toisinaan viestintäämme  remarketing-mainonnan, jossa lukijan myöhempi toiminta aktivoi mainoksen (retargeting).

Samalla menetelmällä autamme asiakkaita lisäämään kysyntäänsä.

Suuri osa lukijoista ei tietenkään ole ostamassa yrityksen palveluja lukiessaan verkkosivuja, mutta tässä edullisessa mainonnan lajissa pieni prosentti ostajia riittää kannattavuuteen.

Uutiskirje on yhä tehokas laji

Data yritysten markkinointipanostuksista ennustaa, että vuonna 2020 investoinnit uutiskirje-markkinointiin vähenevät hiukan.

Uutiskirje on kuitenkin yhä toimiva väline, jos kirjoittaja osaa myyvät tekstitekniikat.

Niiden ohella uskomme konkretian, journalistisen otteen, yllätyksellisyyden ja kiteytysten voimaan.

Onnistuuko uutiskirje aktivoimaan kohderyhmät? Data antaa vastaukset nopeasti.

Tärkein tieto myyntihyödystä saadaan datasta, joka näyttää kuinka moni lukija siirtyi lukemaan yrityksen palvelusta yrityksen verkkosivuille, ja kuinka moni näistä lukijoista otti yhteyttä yritykseen tai osti tuotteen.

Olemme lisänneet mm. käännöstoimisto Lingoneerin uutiskirjemarkkinoinnin tuloksellisuutta. Teemme Lingoneerin kanssa jatkuvaa yhteistyötä.

”Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”
Reijo Hult, toimitusjohtaja, Lingoneer Oy

Uutiskirjepalvelumme välineet ovat tällä hetkellä varsin edulliset ja monipuoliset Mailchimp sekä SendinBlue, joiden  tilastojen lisäksi Googlen Analytics kertoo tarvittavan informaation uutiskirjeestä verkkosivuille siirtyneen asiakkaan toiminnasta.

Jatkamme uutiskirjeen viestiä tavallisesti kirjeen lukijoille tehdyllä laskeutumissivulla, jolla voidaan ohjata asiakasta tehokkaasti kohti yhteydenottoa.

Aiemmin mainittu yritysten markkinoinnin investointidata kertoo, että yritysten LinkedIn-panostukset ovat kasvussa tänä vuonna.

Tarjoamme myös LinkedIn-sisältöjen haamukirjoittaja-tukea asiakkaillemme.

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Mediatiedotuksessa 100% onnistumishistoria 

Yrityksen mediatiedotuksessa uutiskynnys on kova tasomittari. Ylivoimaisesti suurinta osa yritysten tiedotteista ei julkaista yhdessäkään mediassa.

Syynä on yleensä median tarvitseman uutisarvon puuttuminen.

Olemme käyneet läpi syitä laajemmin blogijutussamme “Missä vika, jos media ei julkaise yrityksen tiedotetta?”

Uutisarvo-osaamisestamme kertoo jotain se, että olemme saaneet jokaisen asiakkaamme jokaisen aiheen uutiskynnysten yli (2017-2019). Mediatiedotuksessa myös ajoitus on tärkeä (blogijuttu).

Olemme onnistuneet silloinkin, kun asiakkaamme on jo aiemmin tiedottanut samasta aiheesta saavuttamatta yhtään mediajulkaisua.

Tällaisesta lähtökohdasta kerromme blogijutussamme: “Näin norppavedelle saatiin näkyvyyttä koko Suomessa”.

Kuten tuossa työssä, useimmiten yritysten tiedotuksessa on kyse paitsi siitä, kuinka teksti tehdään, erityisestä siitä, mitä itse asiassa sanotaan.

Mikä on tärkeintä? Millä on kiinnostus- ja uutisarvoa?

Kampanja ja takuu – testaa palvelua nyt riskittä

Pari sanaa muista lajeistamme. Löydät esimerkin yrityksen missiotarinan työstöstä  bränditarina-sivultamme, jossa on myös esimerkkejä kirjoittamistamme tuotetarinoista.

Olemme luoneet llisäksi lukuisia muita yritysten avaintekstejä (visio, yritysesittely, tarkoitus, slogan), esitetekstejä, LinkedIn-sisältöjä ja mainonnan sissimarkkinointi-tyylisiä irtiottoja.

Etsimme vuonna 2020 vain rajallista määrää uusia asiakkaita, jonka jälkeen emme voi taata jatkuvan tuen saatavuutta, sillä keskitymme jokaiseen asiakkaaseen täysipainoisesti.

Sisällöntuottaja-palvelumme sisältää ammattilaisen tekstityöt, tarvittavan aineistonhankinnan esim. haastatteluilla ja sisältöjen dataseurannan.

Kiitos siitä, että luit tämän tekstin. Olisiko aika saada kehittää omien tekstienne kiinnostavuutta?  Kokeilu on vaivaton, eikä sido sinua tilaukseen.

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)
Takuu tarkoittaa, että teemme sovitun pilottitekstinne luonnosvaiheen omalla riskillämme. Maksat hyväksymäsi lopputuloksesta.


Lue lisää: Tekstien tehon dataseuranta

Kaikissa yritysteksteissä ovat perustana yrityksen strategia, tavoite ja tahtotila.

Tekstejä testataan ennakolta tarpeen mukaan ja kanavan mukaan  kohderyhmätestillä, A/B-testillä tai käytettävyystestillä ja myöhemmin konversiotestauksella.

Hyödynnämme erilaisia datalähteitä lajista riippuen. Jos mediatiedotetaan, tarvitaan tietoa ennakoitavissa olevasta uutisruuhkasta, jotta yrityksen tiedote ei jää uutismassan jalkoihin. Tätä tietoa saamme selville Googlen ja STT:n avulla.

Jos viestitään somessa, tarvitaan algoritmien ymmärrystä, jotta viesti voidaan ajoittaa ajankohtaan, jolloin lukijat ovat aktiivisia käytettävässä kanavassa. Tykkäyksiä ja jakoja tietenkin edellytetään, jotta viesti leviää.

Käytämme luonnollisesti hyväksi verkkosivujen Analytics-tilastoja ja muiden käyttämiemme välineiden  omia tilastoja.

Tilastot ovat perusasia. Oleellista on, että kyetään löytämään ja arvioimaan merkityksellistä tietoa, jonka avulla voidaan kehittää  asiakkaan myyntihyötyä.

Datan keskeisestä merkityksestä Google-hakukoneoptimointiin kerromme ylempänä sivulla, oman väliotsikkonsa alla.

Lisäksi usein on hyötyä kokemusperäisestä tiedosta siitä, mikä on ja mikä ei ole toiminut aiemmin.

Usein paras tapa löytää yritykselle tehokkaan tekstin kaava on kokeilukulttuuritaktiikka.

Selkeällä kielellä se tarkoittaa, että kokeillaan rohkeasti eri sisältöjä ja kanavia, mutta mitata ja arvioidaan tavoitetta vasten jokainen kokeilu.

Huonot kokeilut karsitaan, onnistuneita jalostetaan. Siinä se.

Jatkuvassa palvelussa vastaamme itsenäisesti aikatauluista ja tarvittaessa myös uusista aiheistanne huolehtimisesta tai niiden  luonnista.

Kampanja – riskitön kokeilumahdollisuus

Tarjoamme nyt poikkeuksellisen, sitoumuksettoman kokeilumahdollisuuden.

Otamme vuonna 2020 palveluumme rajatun määrän uusia asiakkaita, jotta voimme keskittyä kunkin asiakkaan asiaan täysipainoisesti ja tarjota asiakkaallemme parhaan osaamisemme.

Jos koet tarvetta myyville teksteille, mikset kokeilisi palveluamme?

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Jos yrityksesi kaipaa medianäkyvyyttä, tutustu mediatiedotus-palveluumme.

Sisällöntuottaja (palvelu)

  • Toimittaja-copywriter -tausta, monipuolinen digiosaaminen
  • Nopea asiakaspalvelu
  • Verkkosivujen tekstit, käyttöliittymät (UI) ja hakukoneoptimointi
  • Uutiskirjeet, mediatiedotus, LinkedIn-haamukirjoittaja, digikampanjat
  • Jatkuvassa (alk. 690 e/kk) palvelussa tekstit, vastuu ja tuloskehitys. Myös tuntityöt (88 e/h) sisältävät takuun.
  • PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Hei,

Olen Sami Huhtala, tämän palvelun yhteyshenkilö, toimittaja ja sisätöstrategi sekä Tulostien yrittäjä.

Vastaan mielelläni kysymyksiisi, olitpa kiinnostunut palvelustamme tai halusitpa tässä vaiheessa vain lisätietoa.

Nopeiten saat vastaukset, jos soitat minulle: 050 512 2009. Voit tietenkin lähettää minulle myös sähköpostia. Lisäksi voit tietenkin pyytää tarjousta tai yhteydenottoa lomakkeelta:

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Jos yrityksesi kaipaa medianäkyvyyttä, tutustu mediatiedotus-palveluumme.

Pyydä yhteydenotto tai tarjous

Tai soita 050 512 2009

Vastaamme lomakekyselyihin neljän tunnin kuluessa (arkisin kello 8–18). Tarjous sisältää takuun sisältötyön laadusta. Sopimuksessa ei ole irtisanomisaikaa.


”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy

”Tulostien sisällöntuottaja-palvelu on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö
Katepal Oy

”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”

Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja
Wiiste Oy

”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”

Reijo Hult, toimitusjohtaja
Lingoneer Oy

”Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.”

Matti Väänänen, toimitusjohtaja
Bonne Juomat Oy