Kaunis teksti on hyödytön, jos se ei saa asiakastasi toimimaan.

Sisällöntuottaja-palvelussamme data näyttää sinulle tekstien tehon  nopeasti. Näytöt:

Sisällöntuottaja-palvelussamme saat tueksesi yhden vastuullisen, kokeneen ammattilaisen, joka perehtyy toimintaanne ja tavoitteisiinne.

Saat  täyden takuun ensimmäisestä työstä.

Voit tilata kertatyön vaihtoehtona kustannustehokkaan jatkuvan palvelun (esim. vastuu uutisistanne tai blogistanne).

Saat vastaukset heti soittamalla  palveluvastaavalle, Sami Huhtalalle (050 512 2009).  Samin erikoisaloja ovat kysyntää lisäävät verkkosisällöt ja yritysten mediatiedotus. Voit myös kysyä lisätietoja lomakkeella. Vastaamme kysymyksiin nopeasti.

Tällä sivulla esittelemme muutaman casen sisällöntuotannon eri sektoreilta:

1. SEO ja mediatiedotus: Case älyroskis ja Googlen etusivun haltuunotto

Suomen johtava ympäristökalusteiden valmistaja Lehtovuori Oy pohti taannoin, millä sanalla uutta tuotetta markkinoitaisiin.

Tuotenimi City Solar oli jo valittu. Nyt oli kyse yleisnimestä brändinimen rinnalle.

Tuotteessa oli monia etuja, joista saisi markkinointiin argumentteja.

Se puristaa jätteet aurinkovoimalla pieneen tilaan ja ilmoittaa täyttymisestään jätehuoltoon. Jätekuljetusten tarve ja päästöt vähenevät murto-osaan aiemmasta.

Pohdintaa aiheutti se, että nykyään roskissa kyse on materiaalista, joka voidaan kierrättää, ei kerralla hylättävistä jätteistä.

Pääsyy oli kuitenkin sanan “imago”. Roskis ei kuvaa hyvin huipputeknologiaa saati korkeaa laatua.

Mutta esimerkiksi puristava aurinkoenergia-jäteastia on vaikeasti hahmotettava, eikä anna selvää kuvaa siitä, mikä tuote oikeastaan on.

Olisiko mikään muu yleissana kuin roskis yhtä selkeä yleisnimeksi?

Lehtovuori päätyi rohkeasti käyttämään materiaalinkeräysastian sijaan muotoja älyroskis ja älyroska-astia. Hyvä valinta.

Teemme Lehtovuoren mediatiedotusta. Nostimme älyroskis-sanan kärkeen otsikoista alkaen.

Toistuvalla tiedotuksella on saavuttu paljon palstatilaa medioissa.

Lisäksi Googlen ensimmäinen sivu on ollut jo pitkään Lehtovuoren hallussa termeillä älyroska-astia ja älyroskis.

Älyroskis on siirtynyt yleiskieleenkin siinä määrin, että sillä tehdään melko runsaasti Google-hakuja.

Se tuo kysyntää Lehtovuorelle, sillä osa lukijoista siirtyy lehtijutuista tutkimaan tuotetta Lehtovuoren verkkosivuille ja ottaa yhteyttä yritykseen.  (Verkkosivujen sisältöjen varsinaisesta SEO-hakukoneoptimoinnista voit lukea esimerkistä 3.)

”Tekstityöt hoituvat nopeasti. Laatu ja vaikuttavuus ovat parantuneet. Olemme erittäin tyytyväisiä.”
Eero Ojanen, toimitusjohtaja, Lehtovuori Oy

Lehtovuori Oy on perheyhtiö, joka teki taannoin sukupolvenvaihdoksen. Yrityksen toimitusjohtajuus siirtyi Yrjö Ojaselta Eero Ojaselle.

Tällaiset onnistumiset  ovat sisällöntuottajan ja yrityksen jatkuvan yhteistyön tulosta. Kun sisällöntuottaja tuntee yrityksen toiminnan, sisältöihin saadaan tehoa.

Jos haluat saada teksteillä lisää vaikutuksia, voit testaisi palveluamme riskittä. Se ei sido sinua tilaukseen.

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)
Palvelumme takuu tarkoittaa, että teemme luonnosvaiheen omalla riskillämme. Maksat hyväksymäsi lopputuloksesta.

2. SEO-OPTIMOINTI:
Näin tehtiin 11 000 kertaa haetulla avainsanalla nousu Googlen TOP 5:een 3 kuukaudessa

Otsikon case on asiakkaamme autoliike Autolähteen Google-optimoinnista ja sisällöntuotannosta.

Nostimme automyynnin avuksi Autolähteen sivut peräti  11 000 kertaa kuukaudessa Googlesta haetulla hakufraasilla Auto Ruotsista kolmessa kuukaudessa Googlen hakutuloksissa TOP 5:een. Google-hakutieto perustuu 12 kuluneen kuukauden keskiarvoon.

Tätä kirjoitettaessa 27.9.2020 Autolähteen sijoitus em. hakufraasilla on Suomessa neljäs (sekä mobiili että desktop -haut).  Suunta on yhä ylöspäin.

Kysynnän lisääntyminen näkyy viikkotasolla useina puhelinsoittoina kiinnostuneilta asiakkailta, jotka etsivät auton tuontipalvelua Ruotsista. Kauppoja syntyy hyvällä prosentilla.

Tehokkaan Auto Ruotsista -laskeutumissivun ja SEO-optiminointityön lisäksi muuta mainontaa ei tämän palvelun myynnin lisäämiseen tarvita.

Myös autohuollon avainfraasit nousivat niin hyvin puolessa vuodessa, että Google-mainonta voitiin laittaa tauolle – orgaaninen löydettävyys tuo tarvittavat tilaukset (tilanne 27.9.2020).

Lue lisää Autolähteen WordPress-sivujen muutoksesta liidimoottoriksi. Palvelumme sisältää verkkosivujen hakukoneoptimointi-työt, joissa tärkeintä on avainsanaston faktapohjainen valinta ennen sisältötekstien uudistamista.

Faktapohjaisuus tarkoittaa testattua tietoa siitä, mitä sanastoja yrityksen asiakas käyttää etsiessään palveluja Googlesta.

Googlen ykkössija ei tuo kysyntää, vaikka yrityksen mielestä sana olisi tärkeä – jos asiakkaat eivät hae sillä palvelua.

On ensiarvoisen tärkeää tietää, mitä hakutermejä suurin osa asiakkaista käyttää.

Tämän tiedon saantiin meillä on hyvä datalähde. Myös Googlen työkalut antavat auttavaa tietoa.

Teemme verkkosisällöt siten, että oikeat avainsanat ovat sisällöntuottajan käytössä jo tekstien kirjoitustyön alussa.

Näin ne on helppo liittää luontevasti otsikoihin, teksteihin ja navigaatioon. Samalla onnistuu sanaston lisäys koodin tärkeimpiin kohtiin (title, description).

3. BRÄNDISISÄLLÖT: “Tarvitsemme tarinan, sloganin ja verkkosivujen sisällön nopeasti”

Sisällöntuottaja-palvelumme tuloksia, esimerkki 2:
Brändin kirkastus ja kaikki sisällöt kiiretyönä

Toimimme kasvojentunnistusteknologian kotimaisen kehittäjän CaraCom Group Oy:n viestintätoimistona.

Vuonna 2019 yritys päätti kirkastaa brändiään ja uudistaa sisältöjään laajasti.

Saimme tehtäväksemme laajan kokonaisuuden, johon sisältyivät mm. slogan, yrityksen tarina ja koko verkkosivujen sisällöt.

Työ tehtiin tiiviissä aikataulussa, joka ei aina ole eduksi lopputulokselle.

Tulos:

  • Slogan: “Turvallisuudella on kasvot”.
  • SEO: Google-löydettävyys kasvojentunnistukseen liittyvillä, CaraComin asiakkaiden käyttämillä sanayhdistelmillä on hyvä (avainsanoja mm. kasvojentunnistus ja sen parina ohjelmisto tai kamera).
  • Toteutimme Caracom Groupin verkkosivut, joilta näkyy myös tähän mennessä tehty tuotteistus.

”Arvostamme sitä, että teknologiaamme ja kehitykseemme paneudutaan kunnolla. Sisällöt tuottavat jatkuvasti tuloksia. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”
Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja, Caracom Groupetelmällä autamme asiakkaita lisäämään myyntiään.

4. UUTISKIRJE: Lisää myyntiä tehokkailla tekstitekniikoilla

Kuvakaappaus asiakkaamme Lingoneer Oy:n uutiskirjeestä helmikuulta 2020.

Data yritysten markkinointipanostuksista ennustaa, että vuonna 2020 investoinnit uutiskirje-markkinointiin vähenevät hiukan.

Uutiskirje on kuitenkin yhä erittäin tehokas väline, jos kirjoittaja osaa myyvät tekstitekniikat.

Niiden ohella uskomme konkretian, journalistisen otteen, yllätyksellisyyden ja kiteytysten voimaan.

Onnistuuko uutiskirje aktivoimaan kohderyhmät? Data antaa vastaukset nopeasti.

Tärkein tieto myyntihyödystä saadaan datasta, joka näyttää kuinka moni lukija siirtyi uutiskirjeestä yrityksen verkkosivuille, ja kuinka moni näistä lukijoista otti yhteyttä yritykseen tai osti tuotteen.

Olemme lisänneet mm. käännöstoimisto Lingoneerin uutiskirjemarkkinoinnin tuloksellisuutta. Teemme Lingoneerin kanssa jatkuvaa yhteistyötä.

”Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”
Reijo Hult, toimitusjohtaja, Lingoneer Oy

Uutiskirjepalvelumme välineet ovat  varsin edulliset ja monipuoliset Mailchimp sekä SendinBlue, joiden  tilastojen lisäksi Googlen Analytics ja Search Console kertovat tarvittavan informaation tehosta.

Jatkamme uutiskirjeen viestiä tavallisesti kirjeen lukijoille tehdyllä laskeutumissivulla, jolla voidaan ohjata asiakasta tehokkaasti kohti yhteydenottoa.

Aiemmin mainittu yritysten markkinoinnin investointidata kertoo, että yritysten LinkedIn-panostukset ovat kasvussa tänä vuonna.

Tarjoamme myös LinkedIn-sisältöjen haamukirjoittaja-tukea asiakkaillemme.

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

5. MEDIATIEDOTUS: Mediatiedotuksessa 100% onnistumishistoria 

Yrityksen mediatiedotuksessa uutiskynnys on kova tasomittari. Ylivoimaisesti suurinta osa yritysten tiedotteista ei julkaista yhdessäkään mediassa.

Syynä on yleensä median tarvitseman uutisarvon puuttuminen.

Olemme käyneet läpi syitä laajemmin blogijutussamme “Missä vika, jos media ei julkaise yrityksen tiedotetta?”

Uutisarvo-osaamisestamme kertoo jotain se, että olemme saaneet jokaisen asiakkaamme jokaisen aiheen uutiskynnysten yli (2017-2019).

Mediatiedotuksessa myös ajoitus on tärkeä (blogijuttu).

Olemme onnistuneet silloinkin, kun asiakkaamme on jo aiemmin tiedottanut samasta aiheesta saavuttamatta yhtään mediajulkaisua.

Tällaisesta lähtökohdasta kerromme blogijutussamme: “Näin norppavedelle saatiin näkyvyyttä koko Suomessa”.

Kuten tuossa työssä, useimmiten yritysten tiedotuksessa on kyse paitsi siitä, kuinka teksti tehdään, erityisesti  siitä, mitä itse asiassa sanotaan.

Mikä on tärkeintä? Millä on kiinnostus- ja uutisarvoa?

Kampanja ja takuu – testaa palvelua nyt riskittä

Löydät esimerkin yrityksen missiotarinan työstöstä  bränditarina-sivultamme, jossa on myös esimerkkejä kirjoittamistamme tuotetarinoista.

Olemme luoneet lisäksi lukuisia muita yritysten avaintekstejä (visio, yritysesittely, tarkoitus, slogan), esitetekstejä, LinkedIn-sisältöjä ja mainonnan sissimarkkinointi-tyylisiä irtiottoja.

Etsimme vuonna 2020 vain rajallista määrää uusia asiakkaita, jonka jälkeen emme voi taata jatkuvan tuen saatavuutta, sillä keskitymme jokaiseen asiakkaaseen täysipainoisesti.

Sisällöntuottaja-palvelumme sisältää ammattilaisen tekstityöt, tarvittavan aineistonhankinnan esim. haastatteluilla ja sisältöjen dataseurannan.

Olisiko aika saada kehittää omien tekstienne kiinnostavuutta?  Kokeilu on vaivaton, eikä sido sinua tilaukseen.

Kampanja ja takuu: teemme sovitun pilottitekstinne luonnosvaiheen omalla riskillämme. Näet laadun ennenkuin sitoudut tilaukseen.

SOITA 050 512 2009 tai JÄTÄ LOMAKKEELLA NOPEA YHTEYDENOTTOPYYNTÖ (tai pyydä tarjous sis. takuu)


Lue lisää: Tekstien tehon dataseuranta

Kaikissa yritysteksteissä ovat perustana yrityksen strategia, tavoite ja tahtotila.

Tekstejä testataan ennakolta tarpeen mukaan ja kanavan mukaan  kohderyhmätestillä, A/B-testillä tai käytettävyystestillä ja myöhemmin konversiotestauksella.

Hyödynnämme erilaisia datalähteitä lajista riippuen. Jos mediatiedotetaan, tarvitaan tietoa ennakoitavissa olevasta uutisruuhkasta, jotta yrityksen tiedote ei jää uutismassan jalkoihin. Tätä tietoa saamme selville Googlen ja STT:n avulla.

Jos viestitään somessa, tarvitaan algoritmien ymmärrystä, jotta viesti voidaan ajoittaa ajankohtaan, jolloin lukijat ovat aktiivisia käytettävässä kanavassa. Tykkäyksiä ja jakoja tietenkin edellytetään, jotta viesti leviää.

Käytämme luonnollisesti hyväksi verkkosivujen Analytics-tilastoja ja muiden käyttämiemme välineiden  omia tilastoja.

Tilastot ovat perusasia. Oleellista on, että kyetään löytämään ja arvioimaan merkityksellistä tietoa, jonka avulla voidaan kehittää  asiakkaan myyntihyötyä.

Datan keskeisestä merkityksestä Google-hakukoneoptimointiin kerromme ylempänä sivulla, oman väliotsikkonsa alla.

Lisäksi usein on hyötyä kokemusperäisestä tiedosta siitä, mikä on ja mikä ei ole toiminut aiemmin.

Usein paras tapa löytää yritykselle tehokkaan tekstin kaava on kokeilukulttuuritaktiikka.

Selkeällä kielellä se tarkoittaa, että kokeillaan rohkeasti eri sisältöjä ja kanavia, mutta mitataan ja arvioidaan tavoitetta vasten jokainen kokeilu.

Huonot kokeilut karsitaan, onnistuneita jalostetaan. Näin päästään sisältöihin, jotka tuottavat jatkuvasti lisää tuloksia (esim. kysyntää).

Jatkuvassa palvelussa vastaamme itsenäisesti aikatauluista ja tarvittaessa myös uusista aiheistanne huolehtimisesta tai niiden  luonnista.

Kampanja – riskitön kokeilumahdollisuus

Tarjoamme nyt poikkeuksellisen, sitoumuksettoman kokeilumahdollisuuden.

Otamme vuonna 2020 palveluumme rajatun määrän uusia asiakkaita, jotta voimme keskittyä kunkin asiakkaan asiaan täysipainoisesti ja tarjota asiakkaallemme parhaan osaamisemme.

Jos koet tarvetta myyville teksteille, mikset kokeilisi palveluamme?

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Jos yrityksesi kaipaa medianäkyvyyttä, tutustu mediatiedotus-palveluumme.

Sisällöntuottaja-palvelu

  • Testattu tieto siitä, millaiset tekstit saavat asiakkaat toimimaan
  • SEO-hakukoneoptimointi, uutiskirjeet, mediatiedotus, käyttöliittymät
  • Monimutkaisten asioiden selkeät kiteytykset.
  • Projekti (88 e/h) tai jatkuva palvelu (alk. 690 e/kk), jossa ammattilainen vastaa teksteistä, aikatauluista ja tuloskehityksestä.
  • Ensityön takuu yrityksille: jos et ole luonnokseen tyytyväinen, voit perua työn (tällöin hinta 0 e)

SOITA 050 512 2009 tai JÄTÄ LOMAKKEELLA NOPEA YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

Hei,

Olen Sami Huhtala – toimittaja, sisältöstrategi ja Tulostien yrittäjä. Olen myös sisältöpalveluidemme yhteyshenkilö.

Vastaan mielelläni kysymyksiisi, olitpa kiinnostunut palvelustamme tai halusitpa tässä vaiheessa vain lisätietoa.

Nopeiten saat vastaukset, jos soitat minulle: 050 512 2009. Voit tietenkin lähettää minulle myös sähköpostia. Lisäksi voit pyytää tarjousta tai yhteydenottoa lomakkeelta:

PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)

Jos yrityksesi kaipaa medianäkyvyyttä, tutustu mediatiedotus-palveluumme.

Pyydä yhteydenotto tai tarjous

Tai soita 050 512 2009

Vastaamme lomakekyselyihin neljän tunnin kuluessa (arkisin kello 8–18). Tarjous sisältää takuun sisältötyön laadusta. Sopimuksessa ei ole irtisanomisaikaa.


”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy

”Tulostien sisällöntuottaja-palvelu on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö
Katepal Oy

”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”

Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja
Wiiste Oy

”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”

Reijo Hult, toimitusjohtaja
Lingoneer Oy

”Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.”

Matti Väänänen, toimitusjohtaja
Bonne Juomat Oy