Haluatko tueksesi myyntiä lisäävän viestinnän ammattilaisen?
Sisältömarkkinointi-palvelumme tarjoaa sinulle myös tuen sisältöjen tuottavuuden parantamiseen dataohjauksella.
Datan avulla tunnistetaan asiakkaitanne kiinnostavat sisällöt.
Tiedon pohjalta jalostamme sisältöjä yhä suositummiksi.
Se on edellytys tavoitteidenne toteutumiselle, jos tavoitteenne liittyy asiakkaan toimintaan kuten myyntiin.
Jos olette sisältömarkkinoinnin alkusuoralla, voimme auttaa sinua asiakasnäkemysten keräämisessä.
Jos taas haluat kehittää verkkosivustonne tehoa, saat tukea asiakkaan ostopolun selkeyttämiseen ja kontaktimäärän kasvattamiseen.
Autamme sinua vahvan kokemuksen avulla myös viestintähaasteiden ratkaisuissa.
Lue asiakkaidemme kommentteja tuestamme.
Siirrä osavastuu aikatauluista ja toteutuksista
Keskitymme tukemaan markkinointinne kehitystä täysipainoisesti.
Otamme halutessasi vastuun aikatauluista ja toimenpiteistä.
Sitoudumme strategialinjanne noudattamiseen.
Palvelu sisältää henkilökohtaisen sisältö- ja ratkaisutuen lisäksi Tulostien eri huippuosaajien työt visualisoinneista digikampanjoiden tekoon.
”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”
Reijo Hult, toimitusjohtaja, Lingoneer Oy
Riskitön pilottijakso näyttää, kuinka palvelu toimii tarpeessanne
Sopimus on turvallinen. Se alkaa pilottijaksolla, jonka maksatte kokonaan vain jos olette tyytyväisiä starttiin.
Aluksi asetetaan tavoitteet ja mittarit, jotta saatte onnistumisesta konkreettiset tulokset arvioitavaksenne.
Voitte milloinv purkaa sopimuksen ilman eri kustannuksia, jos ette ole tyytyväisiä tukeemme. Saatte lisäksi takuun, joka on määritelty osa-alueittain tarjouksessa.
Otamme sisältömarkkinoinnin palveluumme rajatun määrän asiakkaita, jotta voimme keskittyä asiakkaaseemme täysipainoisesti ja taata tarvittavan erikoisosaamisen saatavuuden.
Saat tiedon resursseista ja palvelun sopivuudesta tarpeeseenne ensimmäisessä keskustelussamme.
”Arvostamme sitä, että teknologiaamme ja kehitykseemme paneudutaan kunnolla. Sisällöt tuottavat jatkuvasti tuloksia. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”
Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja, Caracom Group Oy
PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO
– tukipaketti 2 pv/kk, hinta 1450 e/kk
Lue lisää: poikkeuksellinen kokemus
Tulostien yrittäjä Sami Huhtalan kokemus
1989 – 1995
toimittaja ja viestintäyrittäjä
Aloitin urani jo opiskeluaikana kaupunkilehti Tamperelaisen toimittajana. Minut hyväksyttiin Lehtimiesliiton (nyk. Journalistiliiton) jäseneksi vuonna 1988. Loppuvuodet jaksosta toimin tiedotusyrittäjänä.
Kirjoitin 500 lehtiartikkelia Aamulehdestä Tekniikan Maailmaan.
Artikkeleita julkaistiin yli 30 lehdessä; sanomalehdissä, kaupunkilehdissä ja eri kohderyhmille suunnatuissa erikoislehdissä.
Yrityksessä toimi ajoittain muitakin toimittajia. Tuotantoomme kuuluivat myös yritystiedotus (useita kymmeniä asiakasprojekteja), mediaseuranta, oppimateriaalit, käsikirjoitukset, historiikki, esitteet ja copywriter-työt.
Asiakkaitamme olivat mm. Aamulehti-yhtymä (nyk. Alma Media), Yhtyneet Kuvalehdet, Sanoma, A-lehdet ja muutamat pienkustantajat sekä yhteisöistä mm. Liikenneturva, Tiedonhallinta Oy (nyk. Solteq Oyj) ja Tampereen Särkänniemi Oy.
1995 – 2012
digitaalisen liiketoiminnan yrittäjä, toimitusjohtaja
Mediasignal Communications Oy, toimiala: digitaalinen liiketoiminta, konsultointi ja viestintä
Yhtiö aloitti toimintansa, kun kaupallinen Internet-viestintä oli vasta alkanut.
Toimintamme kehittyi verkkosivujen valmistamisesta 1990-luvun loppupuolella ohjelmistovalmistukseen ja vuodesta 2004 alkaen laajojen asiakasjärjestelmiin integroitujen verkkopalvelujen tuottamiseen.
Asiakkaitamme olivat yritykset, mm. HOK Elanto ja muu S-ryhmä (esim. Sokos Hotels), Finlayson, Fiskars, Katepal, Finnpark, Airam, Veikkaus sekä julkisista organisaatioista mm Pirkanmaan Liitto, Pirkanmaan sosiaalipalvelujen kuntayhtymä ja Helsinki EU Office.
Huomioimme kestävän kehityksen vahvasti toiminnassamme. Mediasignal Communicationsista tuli toimialan ensimmäinen yritys, jonka toimistolle WWF antoi Green Office -merkin.
Tein toimitusjohtaja-työ ohella jatkuvaa strategiasuunnittelua, vastasin yhtiön viestinnän sisällöistä, suurasiakasmyynnin hankkeista ja sopimussisällöistä sekä kehityshankkeista yhtiön avainasiakkaille.
Siirryin yrittäjyydestä free-uralle omin ehdoin. Yhtiö oli tuolloin tehnyt vuosia positiivista tulosta ja työllisti 11 ammattilaista.
2013 – 2015
konsultti, kouluttaja
Kehitin konseptin uudenlaisesta uravalmennuksesta maahanmuuttajille vuonna 2017. Sen tavoite oli auttaa hoiva-alalle motivoituneita maahanmuuttajia työllistymään silloista koulutuspolkua nopeammin.
Vastasin uravalmennuksen ensimmäisestä toteutuksesta ESR-pilottina 10/2017-01/2018 roolinani koordinaattori ja valmentaja.
Jatkoin valmennuksen kehitystä yhdessä opettajien kanssa, ja toimin samassa roolissa Tampereen kesäyliopiston valmennuksessa 05-06/2019 (Kieli- ja kulttuurikylpy hoiva-alalle motivoituneille maahanmuuttajille, järjestäjätahoja myös Ely-keskus ja TE-toimisto).
Tein myös strategiasuunnittelua ja viestintätöitä. Lisäksi tuin pieniä ja keskisuuria yrityksiä julkisen rahoituksen hankkimisessa.
2016 – Tulostie, viestintästrategi, yrittäjä
Palasin auttamaan yrityksiä viestinnän vaikutusten kasvatuksessa, sillä tämä työ motivoi minua eniten.
Keskustelen mielelläni kanssasi, jos olet kiinnostunut tuesta sisältömarkkinointiinne. Nopeiten saat vastaukset, jos soitat minulle: 050 512 2009.
Voit tietenkin lähettää minulle myös sähköpostia. Lisäksi voit pyytää tarjousta tai yhteydenottoa lomakkeelta:
Lue lisää: sisältömarkkinoinnin dataohjaus
Dataohjaus eli palvelujen markkinoinnin muutos lopputulospohjaiseksi
Haluatko tietää, kuinka moni yhteydenotto tai tarjouspyyntö on markkinointinne toimenpiteiden ansiota?
Entä paljonko lopullista myyntiä uusi markkinoinnin toimenpiteenne sai aikaan? Kannattaako sitä jatkaa?
Tuotteiden verkkokaupassa dataohjaus on yksinkertaisempaa, mutta myös esim. asiantuntijapalvelujen markkinoinnissa erittäin järkevää.
Epävarmuus voidaan muuttaa tiedoksi usein melko yksinkertaisilla keinoilla.
Jotta päästään alkuun, tärkeintä on aluksi kirkastaa päätavoitteenne – mitä tarkasti ottaen markkinoinnillanne halutaan saavuttaa?
Analyysi tehokkaasti indikaattoreilla
Usein on järkevää jakaa kehitys kolmeen osaan. Ensin arvioidaan nykytila ja data (esim. Analytics ja kampanjatilastot), sitten määritetään tarkat tavoitteet ja parannetaan nykyisten kanavien (esim. verkkosivut ja uutiskirjeet) tehoa.
Lopuksi otetaan käyttöön teille tehokkaimmat uudet keinot. Testaus ja analyysi varmistavat, että turhaa ei tehdä.
Kun tulostietoa kertyy tarpeeksi, voitte keskittyä markkinointimenetelmiin, jotka tiedetään tuottaviksi.
Samalla voitte karsia tuottamattomat markkinoinnin investoinnit.
Oleellinen tieto riittää
Kaikkea viestintää ei kannata eikä voi mitata.
Kilpailuetu tehdään oikeaan dataan keskittymisellä, kriittisellä arvioinnilla ja kokeilukulttuurilla.
Keskitymme selkeisiin indikaattoreihin ja riittävään tietoon.
Esimerkki: Kun verkkosivujen tilastoista (Analytics) ja kampanjatyökalujen omista tilastoista saatu tieto yhdistetään kysynnän kehitykseen, markkinointitoimien vaikusta voidaan jo seurata riittävällä perustasolla.
Jos mukaan saadaan tieto myynnin myöhemmistä toteutumista, lopputuloksena on selkeä tieto panostusten tuottavuudesta.
Järkevästi valitut indikaattorit heijastavat kokonaisuuden kehitystä.
Esim. sivuston kautta tulleiden tarjouspyyntöjen kasvu heijastuu usein suoraan myös henkilökohtaisten yhteydenottojen määrän kasvuun. Monesti tiedetään prosentti, jolla tarjouspyynnöt ”kotiutuvat”.
Yksinkertaisten indikaattorien muutoksista voidaan tehdä riittävät päätelmät. Näin yritykseltäkään ei vaadita yleensä uutta työtä tiedon keruussa.
Suurin haaste on ihminen
Jotta kannattaa mitata ja arvioida, on tietenkin tehtävä markkinoinnin toimenpiteitä.
Tämä palvelu on hyödyllinen, jos yrityksessänne tehdään aktiivisesti viestintää ja markkinointia, mietitään uusia kokeiluja sekä halutaan valita tehokkaimmat menetelmät ja sisällöt.
Tietoa kertyy ja päätelmät tarkentuvat ajan, kokeilujen ja toistojen myötä. Usein noin vuodessa päästään hyvään tarkkuuteen.
Silloin voidaan keskittyä todellista tulosta tuoviin toimenpiteisiin ja odottaa niitä tuottavuutta. Se on monella toimialalla kilpailuetu.
Käytännössä suurin haaste pk-yritykselle on pitää arjen keskellä kiinni päätöksestä – sovittuja asioita myös mitataan ja päätelmiä tehdään määräajoin, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Vain järjestelmällinen arviointi ja oikeat johtopäätökset tuotavat tulosta.
Meille riittää, että saamme teiltä tietoa lopputuloksista aika ajoin.
”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”
Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja, Wiiste Oy
MIETITKÖ NÄITÄ KYSYMYKSIÄ?
- Kuinka tavoitat tarkan kohderyhmän GDPR-rajoitusten aikana?
- Paljonko Google-mainonnasta tai -optimoinnista kannattaa maksaa?
- Kannattaako uutiskirjeisiin, LinkedIniin tai Facebook-mainontaan panostaa?
- Kuinka tavoitat järkevällä hinnalla sivuillanne käyneet asiakkaat uudestaan?
- Mistä löydetään uutisarvo, jolla näkyisitte myös toimituksellisessa mediassa?
Kysymykset ovat tuttuja asiakkaidemme arjesta. Vastausten perusteet ovat aina löytyneet asiakkaidemme liiketoiminnasta.
Hei,
Olen Sami Huhtala, tämän palvelun vastuullinen toteuttaja, toimittaja ja sisältöstrategi sekä Tulostien yrittäjä.
Vastaan mielelläni kysymyksiisi, olitpa kiinnostunut palvelusta tai halusitpa tässä vaiheessa vain lisätietoa.
Nopeiten saat vastaukset, jos soitat minulle: 050 512 2009. Voit tietenkin lähettää minulle myös sähköpostia. Lisäksi voit pyytää tarjousta tai yhteydenottoa lomakkeelta:
PYYDÄ NOPEA YHTEYDENOTTO TAI TARJOUS (sis. takuu)
Jos yrityksesi kaipaa medianäkyvyyttä, tutustu mediatiedotus-palveluumme.
Voit halutessasi lukea kokemuksestani media-alalta ja digitaalisesta liiketoiminnasta tämän sivun lisätieto-näkymästä.
Pyydä yhteydenotto tai tarjous
Tai soita 050 512 2009
Vastaamme lomakekyselyihin neljän tunnin kuluessa (arkisin kello 8–18). Tarjous sisältää takuun. Sopimuksessa ei ole irtisanomisaikaa.