
Tulostie LVI Kurikan markkinointikumppaniksi
Tälle voi nostaa hattua. Kaikki alkoi vuonna 2011 mies ja Hiace -yhdistelmästä. Nyt LVI Kurikka työllistää 26 ammattilaista ja kasvu jatkuu koronasta huolimatta. Mutta kuinka perinteisellä alalla erotutaan kilpailijoista?
LVI Kurikalle on kertynyt palkintoja – vuonna 2014 Ylöjärven nuori yrittäjä ja vuonna 2017 Pirkanmaan vuoden nuori yrittäjä.
Samana vuonna Jonne Kurikan vetämä LVI Kurikka oli valtakunnallisen Nuori yrittäjä -kisan kakkonen.
Yritys tekee putkiremontteja, siis käyttövesiremontteja, patteriremontteja ja viemäriremontteja. Lisäksi LVI Kurikka on Bochin kumppani ilma-lämpövesipumppujen asennuksissa.
Uusimpia palveluja ovat öljylämmitysten vaihto ilma-vesilämpöpumppuun ja öljytyöt. Tiimiin liittyivät öljyalan erikoismiehet.

LVI Kurikan uusi palvelu kattaa talojen öljylämmityksiin liittyvät työt, usein öljysäiliön käytöstä poiston ja lämmitysmuodon vaihdon ilma-vesilämpöpumppuun. Kuvassa öljysäiliöstä kurkistaa lajin erikoismies, Henri Matikka.
LVI Kurikka palvelee pientaloja ja suurasiakkaita kuten Ylöjärven kaupunkia. Markkinoinnin työnä on tukea myyntiä yksityisasiakkaille.
Miten erottua perinteisellä alalla?
Perusta, jolta markkinointi ponnistaa, on poikkeuksellisen hyvä. Uusi asiakaspalveluote erottuu perinteisellä alalla.
Mikä uusi asiakaspalveluote? LVI Kurikka huomioi asiakkaan koko remonttiketjussa.
Sama ihminen, joka myy putkiremontin asiakkaalle, tekee myös asiakkaan kanssa lopputarkastuksen. Asiakas ei joudu asioimaan eri ihmisten kanssa kysymyksissään, eikä missään vaiheessa tule epäselvyyttä siitä mitä on sovittu tai miten joku asia ratkaistaan. Harvinaisen tärkeä yksityiskohta.
Lisäksi prosesseihin kuuluvat hyvin opetellut käytöstavat. Myynnissä ei pyritä ensitapaamisissa väkisin sopimuksiin.
Remonteissa kengät riisutaan aina eteisessä (vaihto sisäkenkiin). Remontin jäljet siivotaan ja roskat viedään kierrätykseen. Lasku lähtee vasta, kun asiakas on hyväksynyt lopputuloksen.
Asiakkaan huolet kuunnellaan ja vanhojen ihmisten kohdalla keskitytään erityisesti siihen, että kaikki asiat sopimuksesta, hinnoista ja käytännöistä tulevat varmasti ennakolta ymmärretyiksi.
Asentaja on asennusyksikkö
LVI Kurikalla jokainen asentaja on nopeasti liikkuva oma yksikkönsä. Sen mahdollistamiseksi jokaisella asentajalla on oma pakettiauto.
Ja työvaatteet ovat siistit. Yksityiskohtana on mainittava firman T-paidat. Ne on mitoitettu miesten mukaan. Hyvin usein logo painetaan yhden koon paitoihin, jolloin keskimittaiselle ihmiselle sopiva paita näyttää pienen asentajan yllä äitiysmekolta.
Yrityksen hinnat ovat järkevät ja kaikille samat. Kaiken perustana on tietenkin LVI-töiden ammattitaito.
Digimarkkinoinnista tukea kasvulle
Näinhän se menee. Kun riittävän moni yksityiskohta toimii, seurauksena on hyvä asiakaskokemus. Ja sitä seuraa hyvä maine, joka kiertää.
Sen parempaa markkinoinnin pääomaa ei ole.
Saamme jatkossa vastata LVI Kurikan verkkosivuista, digikampanjoista ja markkinoinnin sisällöntuotannosta.
Motivoivinta työssä on, että pääsemme myös mielenkiintoisimpien aiheiden pariin – vaikuttamaan markkinoinnin strategiaan, kehittämään uusia ideoita ja auttamaan matkalla tulevien ongelmien ratkaisuissa.
LVI Kurikka hakee edelleen kasvua, joten tuloksiakin tarvitaan. Markkinoinnille on asetettu tavoitteet ja luotu selkeät mittarit, joita vasten onnistumista arvioidaan.
Kun suunta on selvä, markkinointi voi keskittyä oikeisiin asioihin ja luovaan tekemiseen.
Sami Huhtala