Tulostie LVI Kurikan markkinointikumppaniksi

Tulostie LVI Kurikan markkinointikumppaniksi

Tälle voi nostaa hattua. Kaikki alkoi vuonna 2011 mies ja Hiace -yhdistelmästä. Nyt LVI Kurikka työllistää 26 ammattilaista ja kasvu jatkuu koronasta huolimatta. Mutta kuinka perinteisellä alalla erotutaan kilpailijoista?

LVI Kurikalle on kertynyt palkintoja – vuonna  2014 Ylöjärven nuori yrittäjä ja vuonna 2017 Pirkanmaan vuoden nuori yrittäjä.

Samana vuonna Jonne Kurikan vetämä LVI Kurikka oli valtakunnallisen Nuori yrittäjä -kisan kakkonen.

Yritys tekee putkiremontteja, siis käyttövesiremontteja, patteriremontteja ja viemäriremontteja. Lisäksi LVI Kurikka on Bochin kumppani ilma-lämpövesipumppujen asennuksissa.

Uusimpia palveluja ovat öljylämmitysten vaihto ilma-vesilämpöpumppuun ja öljytyöt. Tiimiin liittyivät öljyalan erikoismiehet.

 

LVI Kurikan uusi palvelu kattaa talojen öljylämmityksiin liittyvät työt, usein öljysäiliön käytöstä poiston ja lämmitysmuodon vaihdon ilma-vesilämpöpumppuun. Kuvassa öljysäiliöstä kurkistaa lajin erikoismies, Henri Matikka.

LVI Kurikka palvelee pientaloja ja suurasiakkaita kuten Ylöjärven kaupunkia. Markkinoinnin työnä on tukea myyntiä yksityisasiakkaille.

Miten erottua perinteisellä alalla?

Perusta, jolta markkinointi ponnistaa, on poikkeuksellisen hyvä. Uusi asiakaspalveluote erottuu perinteisellä alalla.

Mikä uusi asiakaspalveluote? LVI Kurikka huomioi asiakkaan koko remonttiketjussa.

Sama ihminen, joka myy putkiremontin asiakkaalle, tekee myös asiakkaan kanssa lopputarkastuksen. Asiakas ei joudu asioimaan eri ihmisten kanssa kysymyksissään, eikä missään vaiheessa tule epäselvyyttä siitä mitä on sovittu tai miten joku asia ratkaistaan. Harvinaisen tärkeä yksityiskohta.

Lisäksi prosesseihin kuuluvat hyvin opetellut käytöstavat. Myynnissä ei pyritä ensitapaamisissa väkisin sopimuksiin.

Remonteissa kengät riisutaan aina eteisessä (vaihto sisäkenkiin). Remontin jäljet siivotaan ja roskat viedään kierrätykseen. Lasku lähtee vasta, kun asiakas on hyväksynyt lopputuloksen.

Asiakkaan huolet kuunnellaan ja vanhojen ihmisten kohdalla keskitytään erityisesti siihen, että kaikki asiat sopimuksesta, hinnoista ja käytännöistä tulevat varmasti ennakolta ymmärretyiksi.

Asentaja on asennusyksikkö

LVI Kurikalla jokainen asentaja on nopeasti liikkuva oma yksikkönsä. Sen mahdollistamiseksi jokaisella asentajalla on oma pakettiauto.

Ja työvaatteet ovat siistit. Yksityiskohtana on mainittava firman T-paidat. Ne on mitoitettu miesten mukaan. Hyvin usein logo painetaan yhden koon paitoihin, jolloin keskimittaiselle ihmiselle sopiva paita näyttää pienen asentajan yllä äitiysmekolta.

Yrityksen hinnat ovat järkevät ja kaikille samat. Kaiken perustana on tietenkin LVI-töiden ammattitaito.

Digimarkkinoinnista tukea kasvulle

Näinhän se menee. Kun riittävän moni yksityiskohta toimii, seurauksena on hyvä asiakaskokemus. Ja sitä seuraa hyvä maine, joka kiertää.

Sen parempaa markkinoinnin pääomaa ei ole.

Saamme jatkossa vastata LVI Kurikan verkkosivuista, digikampanjoista ja markkinoinnin sisällöntuotannosta.

Motivoivinta työssä on, että pääsemme myös mielenkiintoisimpien aiheiden pariin – vaikuttamaan  markkinoinnin strategiaan, kehittämään uusia ideoita ja auttamaan matkalla tulevien ongelmien ratkaisuissa.

LVI Kurikka hakee edelleen kasvua, joten tuloksiakin tarvitaan. Markkinoinnille on asetettu tavoitteet ja luotu selkeät mittarit, joita vasten onnistumista arvioidaan.

Kun suunta on selvä, markkinointi voi keskittyä oikeisiin asioihin ja luovaan tekemiseen.

Sami Huhtala

”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy

”Tulostien sisällöntuottaja-palvelu on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö
Katepal Oy

”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”

Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja
Wiiste Oy

”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”

Reijo Hult, toimitusjohtaja
Lingoneer Oy

”Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.”

Matti Väänänen, toimitusjohtaja
Bonne Juomat Oy