WordPress-verkkosivut: kriittinen pagespeed voidaan korjata

WordPress-verkkosivut: kriittinen pagespeed voidaan korjata

Keskustelin äsken (26.3.) Autolähde Oy:n toimitusjohtaja Henri Mäkelän kanssa. Huoltoon on tullut hyvin kysyntää, esim. eilen. Automyynnissä alkuviikko oli vilkas, nyt on rauhallisempaa. Päivitys 1.5. 2020: Automyynnin  maaliskuu sujui hyvin, vaikka autokauppa yleisesti väheni Suomessa.

Jos luet tätä jälkeenpäin, nyt eletään aikaa, jolloin lähes kaikki muu kauppa kuin ruokakauppa on pysähtynyt koronaviruspandemian takia.

Autolähteen verkkosivuilla mobiilikäyttäjien osuus on yli 60 %. Heille autoliikkeiden tarjonnan selaus on yleensä tuskaa. Autolähteen vanhan WP-sivuston Pagespeed oli 16/100.

Lisäksi mobiiliversio oli aivan muuta kuin käyttäjäystävällinen. Vaikutus myyntiin oli selvä, mutta vaikeasti todennettavissa ennen uudistusta.

Uudet WordPress verkkosivut  – kysyntää korona-rajoituksista huolimatta

Uudistus lisäsi myös GoogleAds-mainosten tuottamaa konversiota. Salaisuus on ilman teemarakentajia tehty uusi WordPress alusta, ja yhteydenottoja lisäävät, tarpeeseen täsmätyt laskeutumissivut.

Niitä tehtiin mainonnan kohteena oleville Autohuollon sivuille ja uutena Autolähteen Auto Ruotsista -palvelulle, jonka SEO-nousua nyt seurataan.

Palvelimen osuus nopeutuksesta on vain 25%, WP-pohjan 75%. Edes tehoserveri tai automaattinen SEO eivät korjaa tilannetta riittävästi, jos WP on tehty teemarakentajilla, kuten useimmiten yrityksillä on.

Testaa omien sivujenne nopeus Googlen silmin

Voit testata omien sivujenne nopeuden Googlen mittarilla.

Pagespeed on yksi kolmesta SEO:n kivijalasta. Se siis vaikuttaa ratkaisevasfi siihen, kuinka palvelunne löytyvät Googlesta avainsanoillanne. Muut osat ovat sisältö (sisältäen myös oikeiden avainsanojen valinnan, navigaation ja “koodin” SEO-muokkauksen) sekä ulkoiset, teidän sivuillenne muilta sivuilta ohjaavat linkit.

Olemme kertoneet avainsanojen valinnan tärkeydestä sisällöntuottaja-sivulla ja ulkoisten linkkien merkitystä sivulla WordPressPro-verkkosivut.

Tulostie on pienyrittäjien verkosto. Kaikki ovat kokeneita huippuosaajia. Olemme aina tehneet etätiiminä.

Nyt teemme normaaliakin edullisemmin – meiltäkin on töitä siirtynyt. Ja tänä aikana rohkea kehittäjä ansaitsee alennuksen.

Vastaan mielelläsi kysymykseesi: lähetä minulle sähköpostia tai soita!

Sami Huhtala
yrittäjä ja sisällöntuottaja
P.S. Näet konkreettisia caseja palvelusivuiltamme:

 

”Tulostie sai kasvojentunnistus-teknologiallemme odotuksiamme suuremman medianäkyvyyden, joka lisäsi kysyntäämme selvästi. Arvostamme sitä, että asiaamme keskitytään kunnolla. Yhteistyö toimii hyvin ja on laajenemassa.”

Santtu Harjuhaahto, toimitusjohtaja
Caracom Group Oy

”Tulostien sisällöntuottaja-palvelu on parantanut sisältöjemme laatua ja lisännyt uusien IoT-tuotteidemme medianäkyvyyttä merkittävästi. Työt hoituvat nopeasti, ja laatu pysyy korkeana. Olemme erittäin tyytyväisiä.”

Eero Ojanen, toimitusjohtaja
Lehtovuori Oy

”Olemme saaneet hyviä tuloksia meille merkittävissä medioissa niin alueellisesti kuin valtakunnallisestikin.  Tulostien Sami on aidosti innostunut, kiinnostunut, tavoitteellinen ja säntillinen. En voi muuta kuin suositella!”

Johanna Kyllönen, markkinointipäällikkö
Katepal Oy

”On hienoa, että asioihimme keskitytään kunnolla. Työt sujuvat nopeasti ja kustannustehokkaasti.”

Toni Luopajärvi, toimitusjohtaja
Wiiste Oy

”Kaikki tarvitsemamme ratkaisut. Vihdoinkin tekijät, jotka keskittyvät asiaamme kunnolla. Nopeutta, luotettavuutta ja näkyvyyttä enemmän kuin viimeisen 10 vuoden aikana yhteensä.”

Reijo Hult, toimitusjohtaja
Lingoneer Oy

”Supersuoritus medianäkyvyyden hankinnassa.”

Matti Väänänen, toimitusjohtaja
Bonne Juomat Oy